مسابقات قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح استان اردبیل برگزار شد

دوشنبه ۵ تیر – ۰۶:۴۰:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – همزمان با هفته پاسدار و به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اولین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح استان اردبیل برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در مراسم افتتاحیه این مسابقات با بیان اینکه قرآن کریم و اهل بیت (ع) به بیان صریح حضرت پیامبر(ص) هیچگاه از هم جدا شدنی نیست اظهار داشت: بر همین اساس برای نیروهای مسلح یکی از اولویت های مهم فرهنگی و دینی، فعالیت های قرآنی است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن کاملی فر فعالیتها و مسابقات قرآنی را مورد تأکید نیروهای سپاه و بسیج عنوان کرد و افزود: هدف از برگزاری چنین مراسمات و مسابقات، مقدمه ای برای عمل به مفاهیم قرآن است و باید در مسیری حرکت کرد که تمام بخشهای زندگی بوی قرآن بخود گرفته و با مفاهیم و آموزه های آن انس بگیریم.
وی در پایان ضمن تقدیر از شرکت کنندگان و بانیان این مسابقات گفت: امیدواریم چنین حرتهای ارزشمندی در تمام رده های نظامی و انتظامی نهادینه شده و تمام افراد تحت امر نیروهای مسلح با فراگیری مفاهیم قرآن دارای خانواده و زندگی موفق قرآنی باشند.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز در خصوص برگزاری این مسابقات به خبرنگار ما گفت: مسابقات قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح استان اردبیل برای اولین بار در سه رشته اذان، قرائت تحقیق و ترتیل قرآن کریم بین منتخبین مسابقات نیروهای مسلح استان برگزار شد.
سرهنگ اسماعیل شفیعی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره از مسابقات حفظ انسجام بین قاریان نیروهای مسلح استان و آشنایی با همدیگر، تعامل و همکاری این نیروها در برنامه های قرآنی، دینی و فرهنگی و همچنین گرامیداشت هفته پاسدار می باشد.
گفتنی است شرکت کنندگان در این مسابقات پس از رقابت با همدیگر نفرات برتر را شناختند که در رشته اذان برادر پاسدار علیرضا سعادتی از سپاه ناحیه اردبیل مقام اول، بهنام رحمانی از بسیج اردبیل مقام دوم و استواریکم رضا پورمحمدی از فرماندهی انتظامی استان مقام سوم را از آن خود کردند.
در رشته تحقیق این دوره از مسابقات نیز برادر پاسدار مصطفی آذرشب از تیپ ۳۷ حضرت عباس(ع) استان اردبیل به مقام اول، رسول تمجیدی از بسیج اردبیل به مقام دوم و ستوان سوم سیدعلی قرشی از یگان ویژه نیروی انتظامی استان به مقام سوم نائل آمدند.
رشته ترتیل این مسابقات نیز نفرات برتر خود را شناخت و ستوان سوم پاسدار میر مهدی موسوی از سپاه استان مقام اول، سجاد صفرنژاد از بسیج اردبیل مقام دوم و ستوان دوم بهرام موسی پور از فرماندهی نیروی انتظامی استان مقام سوم را از آن خود کردند.
در مراسم اختتامیه این مسابقات نفرات برتر با دریافت لوح سپاس و هدایای نقدی تجلیل شدند و به سایر شرکت کنندگان نیز هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۸۴۰۵۱۴۳۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.