مسابقات نمایشنامه خوانی در مراکز متوسطه کشور برپا می شود

۰۲م آذر ،

تهران / واحد مرکزی خبر / مکتوب /۰۹/۰۲
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال اولین بار مسابقات نمایشنامه خوانی در مراکز متوسطه کشور برگزار می گردد.
محمدابراهیم محمدی در مصاحبه باخبرنگار ما افزود: این رقابت ها در مرحله اول به شکل آزمایشی در سطوح مدرسه ای ، منطقه و استانی با رقابت مجزای دانش آموزان دختر و پسر برگزار می گردد و از سال آینده در سطح کشوری برپا خواهد شد .
وی همچنین از ابلاغ شیوه نامه سی و یکمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزی به ادارات آموزش و پرورش استان ها در اول آذر خبر داد .
محمدی گفت : این مسابقات در رشته های فیلم کوتاه و نمایش با دو گرایش عروسکی و صحنه ای،هنرهای آوایی شامل سرود ، هنرهای تجسمی با حدود ۳۰ گرایش مانند خوشنویسی ، نگارگری ، گرافیک و نقاشی همگانی در سطوح مدرسه ای تا کشوری برگزار می گردد.
وی افزود: مرحله آموزشگاهی این مسابقات در هر استان مستقل تا اواخر دی ، مراحل منطقه ای ، استانی و کشوری نیمه دوم بهمن ، خرداد و تابستان آینده برگزار خواهد شد.
محمدی گفت : داوطلبان شرکت در این مسابقات می توانند آثارشان را در یکی از سه موضوع نام گذاری سال ، پرسش مهر رئیس جمهور و موضوع آزاد تهیه و ارائه کنند.
وی افزود: بر اساس بخشنامه سی و یکمین مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی در بخش آزاد این مسابقات ۲۰ موضوع مانند فرهنگ ایثار و شهادت ، انضباط اجتماعی و سبک و سیاق زندگی اسلامی پیشنهاد شده است.
مسابقه فیلم کوتاه و نمایشنامه نویسی نیز با رقابت فرهنگیان کشور همزمان با مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی برگزار می گردد.


IRIBNews RSS ScientificNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.