مسابقه بازاندیشی شانگهای

اختصاصی معماری نیوز:  Ayrat Khusnutdinov، Zhang Liheng و Alexey Bychkov  برای طرحشان در مسابقه بازاندیشی شانگهای برنده شدند.

تأکید این طرح بر دیدگاه استراتژیک برای نشان دادن اهمیت غیر قابل انکار رود Suzhou به شانگهای است. با استفاده از پل‌های موجود به عنوان محور اصلی توسعه‌شان و ایجاد مناطق تجاری در کنار آنها ، سیستم بهم پیوسته‌ای به وجود آوردند که گذشته پراکنده و پیشرفت حال را بهم وصل می‌کند در جایی که آب نقش رابط را نخواهد داشت.

به عنوان رود اصلی شهر و طرح  توسعه‌اش ، پیش از دوره صنعتی ، وقتی شانگهای اولین مرحله توسعه پررونقش را تجربه می‌کرد آب در این قسمت اهمیتی خاص داشت و منبع اصلی موفقیت بود؛ غذا ، ثروت و تمامیت با خود می‌آورد. اما با گذشت زمان،‌ کسب سرمایه با تخریب محیط زیست همراه بود و این اسکله به یک منطقه شهری مانده تبدیل شد.

ما همچنین قصد داریم این منطقه را چندمرکزیتی کنیم تا توسعه متعادل شانگهای در سال‌های آینده را تضمین نماییم. این برنامه شامل تحولات تجاری ، سرگرمی و مسکن با فضایی پر جنب و جوش و شب زنده‌داری‌ها در کلوبها و رستورانها و وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس است. هدف ما ایجاد فضایی آرام با مکانهای تفریحی و ساختمانهای همگانی نظیر موزه و تئاتر است.

برای دست‌یابی به پایداری اجتماعی و زیست‌محیطی، از تراکم مساکن در آن قسمت به عنوان ستون فقرات تحولاتمان استفاده کردیم.

از آنجا که حمل و نقل آبی در شانگهای از اهمیت خاصی برخوردار است، رود Suzhou را با شریان اصلی حمل و نقل متصل کردیم که حومه شهر را به Pudong وصل می‌کند. برای بالا بردن کارایی وسایل حمل و نقل آبی، راههای آبی را به مناطق پرچمعیت شهری، شمال و جنوب رود نیز کشاندیم.

سیستم اصلی تصفیه آب با استفاده از مجموعه گودالهای آبی در کناره‌های نهر Suzhou با فیلترهای زیستی صورت میگیرد که برای گونه‌های مختلف ماهی و صدف زیستگاه طبیعی به وجود می‌آورد.

این شبکه در جهت جریان طبیعی آب قرار گرفته و به همین جهت سدی برای عبور و مرور ایجاد نمی‌کند. خانواده‌ها می‌توانند از این آب پاک و تمیز برای شنا و ماهیگیری استفاده کنند.

با این کار مردم را تشویق می‌کنیم که برای آب ارزش قائل باشند. از دیگر مزایای توسعه رود در این قسمت از شهر، کم کردن تأثیرات گرمایی جزیره است.
                                                     





آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.