مساحت تازهی در اطلاع رسانی متولد شده است

۰۶اردیبهشت،

پدرام الوندی پژوهشگر حوزه روزنامه نگاری در جشنواره همراه تهران بیان کرد: مساحت تازهی دراطلاع رسانی متولدشده واین چرخه بزرگ ترمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد خبری اولین جشنواره «فیلم و عکس همراه تهران» پدرام الوندی، پژوهشگر حوزه روزنامه نگاری در سخنرانی پیرامون رسانه های نو و آینده روزنامه نگاری بهتولید اولین تلفن همراه دوربین دار پرداخته و افزود: اولین تلفن همراه دوربین دار در ژاپن توسط شرکت ژاپنی «کیوسرا» توسط کی تای ساخته شد که طرفدار بسیاری پیدا نکرد. سپس شرکت شارپ توانست نوعی مناسب تری را ارائه کند که گسترده تر شد.

وی با بیان این کهسال ۲۰۰۰ را باید تولد تلفن های دوربین داردانست، توضیح داد: اولین تحول تلفن همراه تغییر دادن لحظات باشکوه به لحظه ای جدی و ماندگار است. این پروسه سبب تشویق شرکت ها برای ساخت  تلفن های سبک و قابل حمل شد. 

الوندی ادامه داد: تلفن های همراه در موقعیت های مختلفروزمره، در پارک، در سفر و ماشین وارد زندگی و ثبت عکس های خاص شده است که نمونه های آن را می توان در این نمایشگاه دید. تلفن همراه دارای قدرت اکنون است و وصل شدن به اینترنت به این فوریت اضافه شده و عکس ها روی شبکه جهانی منتشر می گردد. 

الوندی توضیح داد: ورود تلفن همراه به فضای مجازی، اینترنت سبب پدیده ای به نام «موبلاگی» و موبلاگ نگاری شد. در سال ۲۰۰۱ اولین مطلب موبلاگی انتشار یافتکه تولد این پدیده است./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.