مساعدیان: کوهنوردان مراقب یخ زدگی در کوهستان باشند

۳۱فروردین۱۳،

رئیس انجمن کوهنوردان ایران گفت: وضعیت جوی کوهستان سرد است و برای همین کوهنوردان مراقب یخ زدگی در این مناطق باشند.

حمید مساعدیان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در دومین ماه از فصل بهار قرار داریم و همچنان هوای کوهستان ها سرد است و به همین منظور کوهنوردان مراقب یخ زدگی در این مناطق باشند و به پیشنهاد ها توجه کنند.

رئیس انجمن پزشکی کوهستان تصریح کرد: هم اکنون دمای هوای قله‌ای مانند دماوند ۲۶- درجه سانتیگراد است و بنابراین درجه سرمایی که کوهنورد حس می کند ۳۶- درجه می باشد.

مساعدیان در ادامه گفت: علم کوه نیز مشابه دماوند ۲۶ درجه سانتیگراد است و توچال که ۱۸ درجه است.

وی اضافه کرد: در شرایط  این چنین سرما زدگی موضعی و یخ زدگی اندامها بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود.

مساعدیان گفت: متاسفانه در هفته های قبل تعدادی از کوهنوردان به انجمن پزشکی کوهنوردان ایران مراجعه کردند که دچار یخ زدگی شده بودند که خوشبختانه بسیار جدی نبوده است و جای نگرانی نداشته است.

وی عنوان کرد: پیشنهاد من به همه کوهنوردان این است که اصول ایمنی در زمینه پیشگیری از سرما زدگی و یخ زدگی اندامها را رعایت کنند و از اطلاعات وبلاگ ها و کتابهایی که در این زمینه نوشته شده است استفاده کننده و از خطرات یخ زدگی آشنایی کافی داشته باشند.

مساعدیان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود کوهستان حتی الامکان از اعزام به این مناطق و اجرای برنامه صعود دوری کنند و همیشه از وضعیت آب و هوایی منطقه صعود اطلاعات کافی داشته باشند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.