مسافران شکمو توجه کنند+عکس

یک دزد پیشینه دار که با ترفند نخ نمای تعارف آبمیوه و شکلات آغشته به مواد بیهوشی، مسافران شکمو را به روز سیاه می نشاند در جنوب تهران دستگیر شد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، بامداد سی ویکم خرداد پارسال مردی جوان به نام «سهیل » به کلانتری ۲۰۸ پایانه مسافربری جنوب تهران رفت و شکایتی ارائه داد.

«سهیل » گفت: چند روز پیش در ترمینال جنوب تهران، سوار یک اتوبوس بین شهری شدم تا به «خمین » بروم. وقتی از تهران خارج شدیم یک مرد ناشناس در صندلی کنار من نشست. او پس از ریختن طرح دوستی، شکلات تعارف کرد. من هم نتوانستم جلوی شکمم را بگیرم و شکلات را خوردم که بی هوش شدم.

شاکی افزود: وقتی به هوش آمدم که به «خمین » رسیده بودم اما هیچ اثری از پو لهایم نبود. مسافر مثلا دست و دلباز، تمامی یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پولی را که در کیفم داشتم با اجرای نقشه حساب شده، دزدیده بود.

وی اضافه کرد: وقتی از راننده اتوبوس و شاگردش سراغ دزد جوان را گرفتم فهمیدم او در قم پیاده شده است. من اگر جلوی شکمم را می گرفتم این جوری به تله نمی افتادم. البته خدا را شکر می کنم که جانم را از دست ندادم. پرونده به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۶ تهران به پایگاه هفتم اداره آگاهی مرکز سپرده و رسیدگی تخصصی آغاز شده بود که شکایت های مشابهی به این اداره رسید.

شواهد نشان می داد مرد ۳۵ – ۳۰ سال های در پوشش مسافر بین راهی سوار اتوبوس می شد و پس از ریختن طرح دوستی با مسافران، به آنان آبمیوه یا شکلات آغشته به مواد بیهوشی تعارف می کرد. وی با همین ترفند، نقشه های پلیدش را اجرا می کرد و می گریخت.

یکی از مالباختگان گفت: هشتم دی ۱۳۹۰ با اتوبوس بین شهری از کاشان به تهران می آمدم که در قم، یک مسافر ناشناس، همسفرم شد. او در صندلی کنار من نشست و چند دقیقه بعد سر صحبت را باز کرد. سپس شکلات فله ای تعارف کرد که با خوردن آن بیهوش شدم. وقتی چشم باز کردم متوجه شدم کیف حاوی مدارک و پو لهایم دزدیده شده و مجرم چرب زبان فرار کرده است. کارآگاهان در نخستین گام به چهره نگاری رایانه ای پرداختند و تصویر فرضی مجرم را در اختیار کلانتر ی های مستقر در پایانه های مسافربری تهران و همچنین پلیس آگاهی استان قم قرار دادند.

تجسس برای ردیابی دزد حرفه ای ادامه داشت که هفتم تیر امسال افسران گشت کلانتری ۲۰۸ پایانه مسافربری جنوب تهران به یک مرد جوان مشکوک شدند و به بازرسی بدنی او پرداختند اما به جز مقداری پول نقد، هیچگونه مدارک شناسایی ای پیدا نکردند.

بدین ترتیب مرد جوان که خود را «علی- ح » معرفی کرده بود به کلانتری ۲۰۸ برده شد و تحت بازجویی قرار گرفت. همان موقع مردی که برای شکایت به کلانتری ۲۰۸ رفته بود با دیدن متهم، شوکه شد. مالباخته با اشاره به متهم گفت: این مرد شیاد، با تعارف آبمیوه آغشته به مواد بیهوشی، مرا به روز سیاه نشاند اما اصلا تصور نمی کردم وی را به این زودی در کلانتری ببینم.

دزد ۳۲ ساله با هماهنگی قضایی به پایگاه هفتم اداره آگاهی پایتخت فرستاده و مشخص شد نام واقع یاش «علی- ف » است. وی وقتی با مدرکهای دادگا ه پسند روبه رو شد به ناچار لب به بیان حقیقت گشود و به چند فقره دستبرد سریالی اعتراف کرد. فرهیختگان نوشت: در همین رابطه، رئیس پایگاه هفتم اداره آگاهی تهران بزرگ گفت: شواهد نشان می دهد شمار دزدی های مرد خلافکار، بیشتر از اعترا فهایش است. بنابراین تصویر بدون پوشش چهره «علی- ف » با مجوز قضایی منتشر می شود تا سایر مالباختگان احتمالی شناسایی شوند.

سرهنگ «محمدرضا ذاکراستقامتی » افزود: از تمامی شاکیان مرتبط با این پرونده دعوت می شود برای پیگیری ماجرا به پایگاه هفتم اداره آگاهی پایتخت در خیابان «وحدت اسلامی » مراجعه کنند.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.