مسترکلاس کریم صالح عظیمی در کرج برگزار می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مسترکلاس کریم صالح عظیمی اوایل اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، مسترکلاس کریم صالح عظیمی در موسسه فرهنگی-هنری موسیقی “آوای دل” اوایل اردیبهشت ماه سال جاری در کرج برگزار می‌شود.

در این مسترکلاس‌ها به فرم صحیح اجرای ردیف در آواز پرداخته و این کلاس‌های آموزشی به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود و هنرجویان موسیقی می‌توانند از این کلاس برای فهم بیشتر ردیف‌های موسیقی ایرانی استفاده کنند.

همچنین علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن های ۰۲۶۳۴۲۰۲۳۴۳ و ۰۹۱۲۶۱۷۹۳۲۱ تماس حاصل نمایند که با توجه به محدودیت پذیرش، اولویت با هنرجویانی است که از سوابق آموزشی و اجرائی برخوردار می باشند.

گفتنی است، کریم صالح عظیمی از شاگردان عبدالله خان دوامی و تنها بازمانده شیوه آوازی تبریز که از محضر اقبال السلطان کسب فیض کرده است می‌باشد.

کریم صالح عظیمی در سال ۱۳۲۵ در تبریز متولد شد. صدای آواز استاد بزرگ ابوالحسن خان اقبال آذر (اقبال السلطان) که از صفحات قدیم در خانه آنها طنین می‌افکند، او را از همان دوران کودکی به آواز خوانی راغب کرد و او از همان سنین به بعد، دوستدار و علاقمند محافل اجرای موسیقی اصیل سنتی شد.

صالح عظیمی از آخرین و وفادارترین شاگردانی به شمار می‌رود که استاد اقبال آذر در طی یک صد و چند سال زندگی خویش تربیت کرد.

انس و مودت صالح عظیمی به استادش تا آخرین لحظه حیات اقبال ادامه یافت و او از محضر آن خواننده بزرگ بهره بسیار برد و به حد مقبول اهل فن از لحاظ اجرای آواز ایرانی رسید تا جایی که روزی در حضور استاد شهریار، استاد محمود فرنام و دکتر بهروزیه به امر استاد اقبال آذر ، دنباله آواز چهارگاه را پس از استاد در گوشه های حصار، کرشمه و موریه و فرود ادامه ادامه داد و مورد تشویق حاضران (که همگی صاحب نظران موسیقی اصیل ایران بودند) قرار گرفت.

همچنین در حقیقت می‌توان او را در بخش آموزش ردیف‌های مکتب تبریز، تنها یادگار اقبال بزرگ دانست.

 

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.