مستر بین خداحافظی می‌کند

۲۸ آبان ،

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر ۵۷ ساله اخیرا گفت با اینکه این شخصیت بسیار موفق محبوبیت و جوایز بسیاری برای او به همراه داشته است اما میان‌سالی سبب شده احساس کند «بچه‌بازی درآوردن کمی غمگین» به نظر برسد.

 

در عوض اتکینسون تصمیم گرفته مستقیم به دنیای تئاتر برود و با بازی در «Quartermaine’s Terms» نوشته سیمون گری، اولین حضور خود در نقش اصلی در تئاتر را تجربه کند. این نمایش در وست‌اِند روی صحنه می‌رود.

 

بازیگر نقش «مستر بین» گفت: «این نقش که برای من از هر چیز دیگری از نظر مالی موفقیت‌آمیز بوده، ترکیبی از بچه‌بازی و تحرک فیزیکی بود و حالا بیشتر و بیشتر حس می‌کنم که باید کمتر سراغ این نقش بروم. جدا از اینکه با بالا رفتن سن توانایی جسمی آدم کاهش پیدا می‌کند، از طرفی حس می‌کنم وقتی کسی در ۵۰ سالگی ادای بچه‌ها را دربیاورد دچار غم و اندوه شود. باید مراقب بود.»

 

اتکینسون اعتراف کرد موفقیت خارج از تصور «مستر بین»، کاراکتری که به ندرت سخن می‌گوید، سبب شده همه او را به شکل این شخصیت ببینند و همین بازی او در دیگر نقش‌ها را دشوار کند.

 

او افزود وقتی سال ۲۰۰۹ در نمایش «الیور!» در نقش غیراصلی فاگین در وست‌اند روی صحنه رفت دوباره عشق تئاتر در دلش زنده شد و حس کرد چقدر با این هنر «راحت» است.

 

این بازیگر در جریان مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک لندن نیز حضوری بامزه‌ای در نقش یک نوازنده پیانو داشت، او از اینکه خوراک تلویزیون و سینما برای مخاطب اتکای صرف به فناوری و تبلیغات شده گله کرد و موفقیت دنی بویل در مراسم افتتاحیه المپیک را غیرمنتظره بودن آنچه بیننده می‌دید، توصیف کرد.

 

«در دنیای مدرن کمتر پیش می‌آید چیزی که می‌بینیم شگفت‌زده‌امان کند. هر چیزی که در سینما و تلویزیون یا حتی تئاتر می‌بینیم تبلیغاتی است، شبیه معرفی کالاست، اغلب شیوه‌های سرگرمی‌سازی اینچنین شده‌اند. اینکه به تماشای چیزی بنشینی و ندانی چه چیزی در انتظارت است بسیار نادر شده و بویل توانایی خلق چنین چیزی را دارد.»

 

اتکینسون جدا از شخصیت «مستر بین» با خلق شخصیت «جانی انگلیش» که پارودی شخصیت جیمز باند است نیز شهرت دارد.

 

تلگراف / ۱۷ نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

۵۷۲۴۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.