مستر کلاس ماخذ شناسی تاریخی صفحات گرامافون برگزار می گردد

۱۲ام بهمن ،

مستر کلاس ماخذ شناسی تاریخی صفحات گرامافون (دیسکوگرافی) با سخنرانی بهروز مبصری، عضو کانون پژوهشگران موسیقی ۱۴ بهمن درساختمان فاطمی برگزار می گردد.

به گزارش هنرآنلاین و به نقل از پایگاه اینترنتی خانه موسیقی، مستر کلاس ماخذ شناسی تاریخی صفحات گرامافون (دیسکوگرافی) با سخنرانی بهروز مبصری، پژوهشگر موسیقی روز شنبه، ۱۴ بهمن ساعت ۱۶ درساختمان فاطمی برگزار می گردد.

در این مستر کلاس که با حضور و سخنرانی بهروز مبصری، عضو هیئت مدیره کانون پژوهشگران برگزار می گردد، قرار است دوره های ضبط صفحات گرامافون در ایران از قاجار به بعد مورد بررسی قرار گیرد.

بهروز مبصری در توضیح محتوای این کلاس ها گفت: در بسیاری از صفحاتی که امروزه در آرشیو ها یافت شده است بخش مهمی از تاریخ موسیقی ایران نوشته نشد و دلایلی پیداشده که چرا نام اشخاصی که در کار ضبط صفحات همکاری داشته اند از قلم افتاده است. در تاریخ موسیقی ایران پیش از آن کتابی که مرحوم روح الله خالقی نوشتند، چیزی نوشته نشده است. اما در رابطه با فایل های صوتی، صفحات گرامافون بهترین ماخذ تاریخ شناسی موسیقی ایرانی است.

این پژوهشگر افزود: این رشته(دیسکو گرافی) در کشور آلمان به عنوان یکی از رشته های مرتبط با موسیقی تدریس می گردد. در کلاس هایی که در خانه موسیقی برگزار می گردد، قرار است تمام صفحات به ترتیب نوبت کمپانی و تاریخ بررسی شود. برای روشن شدن زوایای تاریک موسیقی شناخت این صفحات و آثار هنرمندان بسیار لازم است.

در این مستر کلاس قرار است تصاویر صفحات قدیمی و اسنادی که طی ضبط این صفحات وجود داشته به نمایش در بیاید و بعضی از نمونه های صوتی نیز پخش شود.

شرکت در این کلاس ها رایگان است و علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر می توانند با خانه موسیقی، ساختمان فاطمی تماس حاصل کنند.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.