مستکبران زبان‌درازی نکنند

جام جم آنلاین: احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مستکبران اگر از قدرت تعقل برخوردار بودند، این بودجه ها را به جای هزینه برای کشتار انسانهای بی گناه، صرف دفاع و صیانت از شرف انسانی خود می‌کردند، گفت: مستکبران نباید از آن سوی دنیا در امور منطقه ما دخالت، دست درازی و برای ملت‌های منطقه زبان‌ درازی کنند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر امروز (دوشنبه) در ادامه برنامه‌های پنجمین روز از صدمین سفر استانی هیات دولت، در اجتماع پرشور و باشکوه مردم شهرستان نیشابور ضمن تاکید بر لزوم ساختن ایران گفت: برای ساختن و آبادانی کشور ۲ اقدام اساسی ضرورت دارد؛ یکی تأمین و تمهید مقدمات و زیربناهاست که برعهده دولت است و اقدام دیگر عزم و اراده و بالا زدن آستین همت برای رونق بخشیدن به کار و تولید می باشد که بر عهده مردم است.

رییس‌جمهور ایران را امانتی دانست که با زحمات نیاکان این ملت در اختیار نسل کنونی قرار گرفته است و گفت: همه باید تمام توان و تمرکز خود را صرف ساختن ایران کنیم و این مهم بزرگترین ماموریت و بهترین عمل صالح محسوب می‌شود.


رییس‌جمهور با بیان اینکه برای پیشرفت و آبادانی، تنها آماده کردن زیربناها کفایت نخواهد کرد، افزود: کار در عرصه تولید، در بخش‌های کشاورزی و صنعت و تجارت، می‌تواند در کنار زیرساخت‌ها و زیربناها، کشور را به پیشرفت برساند و آبادانی و سازندگی را به ارمغان بیاورد؛ البته در این راستا ضرورت دارد تا دولت و مردم دست به دست هم داده و با گسترش کشاورزی و صنعت با سرعت و دقت سطح تولیدات کشور را ارتقاء بخشند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود نیشابور را نه صرفاً یک شهر و قطعه‌ای از جغرافیای ایران بلکه یک جریان فرهنگی و پرچم برافراشته موجودیت، شرف، عزت و فرهنگ ملت ایران توصیف کرد و اظهار داشت: نیشابور در دوره‌های طولانی، قطب علم، دانش، ادب و فرهنگ دنیا بوده است و نیشابوری‌ها کسانی بودند که اولین حلقه‌های عاشقانه را پیرامون امام رضا(ع) تشکیل داده و هزار و ۲۰۰ سال به این عشق بالیده و افتخار کرده‌اند و در طی این مدت، شخصیت‌های بزرگ، عالمان و مجاهدان در راه خدا را تربیت کرده و به ملت ایران و جامعه بشری تقدیم کردند.

رئیس جمهور گفت: امام رضا(ع)، در شرایطی که از سوی حکومت وقت شدیدترین خفقان‌ها بر مردم تحمیل و عرصه برای هدایت به شدت تنگ شده بود، حدیث سلسله الذهب که راه هدایت، توحید و عدالت بود را برای اولین بار بر دل، جان و اندیشه اهالی نیشابور جاری کردند.

احمدی نژاد افزود: این موضوع گواه بر آن است که امام رضا(ع) به پاکی، امانتداری، تعقل و وفاداری مردم این دیار اعتماد کامل داشتند و اهالی نیشابور را واجد صفت عقلانیت یافتند.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند صاحبان عقل و خرد را ستوده و به نیکی از آنها یاد کرده است، افزود: خداوند همواره از اولوالالباب به نیکی یاد کرده و آنها کسانی هستند که از عقل و خرد که بالاترین هدیه خدا به انسان است، به بهترین شکل استفاده می‌کنند.

احمدی‌نژاد همه مشکلات بشر در طول تاریخ را ناشی از ناحیه کسانی دانست که عقل را بعنوان نعمت الهی کنار گذاشته یا از آن استفاده نکرده و یا به شکل مناسب از آن بهره نبردند و عمل آنها باعث ظلم و تبعیض شده است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه کسانی که از عقل خود استفاده نمی‌کنند عموماً تحت فریب شیطان، تصور می‌کنند که افراد عاقلی هستند، خاطر نشان کرد: این عده وقتی می‌خواهند با ملت ایران سخن بگویند، از روی خود برتر بینی، زیاده‌خواهی، تکبر، بی‌ادبی و از موضع بالا و جایگاهی که گویا در اوج فهم و شعور هستند، حرف می زنند، اما باید بدانند که در انتهای خط بی‌شعوری و نفهمی قرار دارند چرا که اگر عاقل بودند بودجه مملکت خود را صرف ساخت بمب اتم و هواپیمای بدون سرنشین نمی‌کردند تا مردم دیگر کشورها را بمباران کنند در حالی که در کشور خودشان بیش از ۴۵ میلیون نفر فقیر وجود دارد.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه مستکبران اگر از قدرت تعقل برخوردار بودند، این بودجه ها را به جای هزینه برای کشتار انسانهای بی گناه، صرف دفاع و صیانت از شرف انسانی خود می‌کردند، گفت: مستکبران نباید از آن سوی دنیا در امور منطقه ما دخالت، دست درازی و برای ملت‌های منطقه زبان‌ درازی کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: آنها باید این اعمال غیرعاقلانه را کنار بگذارند و به عقلانیت و انسانیت بازگردند چرا که فریبکاری آنها دیگر اثر خود را از دست داده و انتهای راهشان که سقوط به بحر جهل و تاریکی است، نمایان شده است.

رییس‌جمهور خطاب به مستکبران افزود: اگر فکر می‌کنید با این زبان‌ درازی‌ها ملت ایران از مواضع و حقوق اساسی خود عقب می‌نشیند، اشتباه می‌کنید چرا که این ملت حتی سرسوزنی از مواضع به حق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.