مستمری مددجویان سه سال بدون تغییر!

فروردین ۱۴۰۳

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مستمری مددجویان این نهاد با توجه به افزایش تورم در طول سه سال هیچ تغییری نکرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسین انواری در حاشیه همایش تجلیل از سالمندان این نهاد با اشاره به این مطلب افزود: متاسفانه به سبب عدم تخصیص اعتبارات لایحه بودجه دولت ها مستمری مددجویان سومین سال بدون تغییر خود را سپری می کند که امید است دولت تازه توجه جدی به این موضوع داشته باشد.

وی تصریح کرد: مستمری خانواده های یک نفره ماهیانه ۴۰ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۴۵ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های ۴ نفره ۶۵ هزار تومان و خانواده های ۵ نفره به بالا ۷۵ هزار تومان است که ما اعتقاد داریم این پرداخت مستمری عادلانه نیست اما به سبب  عدم وجود بودجه ،توان پرداخت هزینه های بالاتر را نداریم.

وی در ادامه اظهار داشت: در برنامه سوم و چهارم تاکید شده بود ۴۰ درصد حداقل حقوق به عنوان مستمری به مددجویان پرداخت شود که متاسفانه این بند از قانون اجرا نشده است.

انواری در ادامه با اشاره به روز سالمند و حمایت خاص از این قشر گفت: سالمندان قطعه گم شده خانواده ها می باشند اما امروز متاسفانه با نگاه تلخی به خصوص از جانب جوانان مواجهه می باشند که باید برای تکریم و توجه بیشتر به این قشر ارزشمند فهیم گام های موثرتری برداشت.

وی در ادامه بیان داشت:بسیاری از سالمندان با مشکلات بی شماری از جمله بیماری و تنهایی به سر می برند که برای درمان و کمک هزینه های ناشی از بیماری اقدامات موثری در این نهاد شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد همواره مددجویان سالمند نخبه ای دارد که با سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال توانسته اند به خود کفایی و خود اشتغالی برسند./


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.