مستندساز فلسطینی نامزد دریافت جایزه اسکار، در فرودگاه لس آنجلس دستگیر شد و مورد بازجویی قرار گرفت!

ممتازنیوز:

13911123000207 PhotoA

«عماد برناط» کارگردان و مستندساز فلسطینی و نامزد دریافت اسکار مستند بلافاصله پس از ورود به فرودگاه شهر لس انجلس برای حضور در مراسم اسکار توسط مقامات آمریکایی دستگیر شد که با دخالت مایکل مور آزاد شد.

«عماد برناط» کارگردان و مستندساز فلسطینی و نامزد دریافت اسکار مستند بلافاصله پس از ورود به فرودگاه شهر لس انجلس برای حضور در مراسم اسکار توسط مقامات آمریکایی دستگیر شد.

بنابر این گزارش سازنده مستند «پنج دوربین شکسته» به همراه همسر و پسرش بیش از یک ساعت در فرودگاه لس آنجلس مورد بازجویی قرار گرفتند تا دلیل سفرشان به آمریکا معلوم شود.

پس از این اقدام مایکل مور مستندساز مشهور آمریکایی با دخالت در این مساله و با تماس با مسئولان آکادمی اسکار آنها را آزاد کرد.

مایکل مور در پستی که در این باره در توئیتر منتشر کرده، آورده است: معلوم بود که افسران آمریکایی نفهمیدند که چگونه یک فلسطینی می تواند نامزد اسکار شود.

وی افزوده است: برناط برای سفر به آمریکا [از سوی صهیونیست ها] مورد تهدید قرار گرفته بود.

مور همچنین آورده است: برناط به من گفت: این گونه رفتارها برای ساکنان کرانه باختری معمولی شده است که به تو تعدی شود چراکه هنگامی که در سایه اشغالگری و بدون حقوق قانونی ات زندگی می کنی این اتفاق هر روز رخ می دهد و به ماموران آمریکایی گفتم که اگر علت سفر من ثابت نشد من را به ترکیه برگردانند.

بنابر این گزارش تاکنون مسئولان آمریکایی هیچ اظهار نظری درباره این اتفاق در فرودگاه لس آنجلس که مخالف حقوق خصوصی افراد است، نکرده اند.

عماد برناط با فیلم مستند «پنج دوربین شکسته» که به مقاومت روستایی فلسطینی علیه شهرک سازی صهیونیست ها و دیوار حائل نژاد پرسیتی می پردازد به عنوان نخستین فلسطینی نامزد اسکار معرفی شده است.

فارس


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.