مستند «قلعه بهستان» در زنجان تولید می شود

مستند «قلعه بهستان» در زنجان تولید می شود
خبر – ۰۴ تیر – منبع : سینمافردا

مستند «قلعه بهستان» به کارگردانی حسن دهقان و تهیه‌کنندگی معصومه شیخی به مدت ۴۰ دقیقه در صدا و سیمای مرکز زنجان تهیه و تولید می شود.


مستند «قلعه بهستان» در زنجان تولید می شود

به گزارش سینمافردا ، معصومه شیخی تهیه کننده مستند قلعه بهستان با بیان اینکه معماری زیبا و هنرمندانه کهن دژ (قلعه بهستان) نوازشگر چشمان هر بیننده‌ای است، گفت: قلعه بهستان از قلعه‌های تاریخی و مهم شهرستان ماهنشان در استان زنجان است که به علت شرایط زمانی خاص آن دوره، حاکمان برای دفاع از خود و مردم، اقدام به ساخت این قلعه کرده‌اند. این قلعه به شماره ۱۴۵۸ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

وی افزود: قدمت این دژ به دوره هخامنشیان برمی‌گردد. طبقات بالای این قلعه جهت دفاع و طبقات پایین‌تر به عنوان زاغه و محل نگهداری آذوقه مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت. این قلعه که در دل کوهی از جنس خاک سفت و سخت بنام کنگلومرا بنا شده است به علت وزش بادهای تند و فرسایش و همچنین عبور رودخانه قزل اوزن از کنار قلعه، متاسفانه در حال تخریب است.

وی با بیان اینکه این مستند در دو فصل تصویربرداری می‌شود، اظهار کرد: تصویربرداری بخش اول از پاییز سال (۱۳۹۰) انجام شده و تصویربرداری بخش دوم از اردیبهشت سال جاری شروع و به مدت دو ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه پژوهش و تحقیق این مستند توسط واحد آموزش و پژوهش مرکز زنجان به مدت سه ماه انجام شده است اظهار امیدواری کرد: مستند قلعه بهستان تا پایان سال جاری آماده نمایش خواهد شد.

برخی از عوامل برنامه عبارتند از:

نویسنده و کارگردان : حسن دهقان

تدوین گر: علی سعیدی

تصویر بردار :پویان آقا بابایی.

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.