مستند ‘‌علی حاتمی’ از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود

به گزارش ایرنا، ‘علی ظهوری‌ راد’ تهیه کننده این مستند روز چهارشنبه گفت: در این مستند که بخشی از فیلمبرداری آن در سال ۱۳۸۳ انجام شده و اجرای آن را دکتر اکبر عالمی بر عهده دارد، هنرمندانی چون جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، مرتضی احمدی، ژاله علو، مرتضی ممیز، جمشید لایق، سروش خلیلی، فخری خوروش، بیژن محتشم، داریوش اسدزاده، جلال الدین معیریان، اصغر بیچاره، بیژن بیرنگ، مجید میرفخرایی و احمد بخشی به تحلیل شخصیت هنری علی حاتمی می‌پردازند.

هموطنان داخل کشور می‌توانند این مستند را با استفاده از آنتن‌های دیجیتالی روی شبکه جام جم یک تماشا کنند.

** هجوم ‘گربه‌های آفریقا’ به شبکه مستند

مستند جذاب و دیدنی ‘گربه های آفریقا’ محصول ۲۰۱۱ میلادی روز جمعه این هفته از شبکه مستند سیما پخش می‌شود؛ این اثر داستانی حماسی، با تصویربردای فوق العاده، مستندی است که در یکی از وحشی ترین مکان های روی زمین، اتفاق می‌افتد؛ گربه‌های آفریقایی زندگی واقعی، عزم و اراده باشکوه پادشاهان دشت را نشان می دهند.

این مستند سوم شهریور ماه ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه پخش می شود.

** آغاز پخش مستند ‘ایران : اردبیل’

نخستین قسمت از مجموعه تلویزیونی ‘مستند ایران’ که به معرفی طبیعت و زیبایی‌های استان اردبیل اختصاص دارد، از جمعه این هفته از شبکه مستند پخش می شود.

در این مجموعه که به زیبایی های تاریخی این استان نیز می پردازد، مکان های دیدنی این استان از جمله مجموعه تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، بقعه شیخ حیدر، مشکین شهر، آبگرم سرعین، شهرتاریخی یری، چشمه‌های آب گرم سبلان و سردابه، طبیعت گردنه حیران و نمین و طبیعت فندق‌لو به تصویر کشیده می شوند.

این مستند را حسین طاهری تهیه کرده و حمید مجتهدی کارگردانی و فیلمبرداری آن را بر عهده دارد.

** خاطرات ‘آژانس شیشه ای’ بازگو می‌شود

مراحل ساخت و پشت صحنه فیلم سینمایی ‘آژانس شیشه‌ای’ ساخته ابراهیم حاتمی کیا فردا(پنجشنبه) ساعت ۱۶ در برنامه ‘یک فیلم، یک تجربه’ نمایش داده می شود.

مستند ‘یک فیلم، یک تجربه’ ساخته ناهید دل آگاه سلسله برنامه ای‌ است که در آن به بررسی یک فیلم همگام با فیلمساز آن پرداخته می شود و این بار در مستند ‘دل واره’ ساخته امید نجوان به سراغ ساخته تحسین آمیز حاتمی کیا می رود و در مصاحبه با عوامل و بازیگران این فیلم، خاطرات ساخت آن را مرور می کند.

ضمن آنکه بخشی از خاطرات کودکی حاتمی کیا نیز در این برنامه از زبان وی تعریف می شود.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۷۵۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.