مسجدی: آنهایی که جلوی وزارت ورزش تجمع کردند از جامعه ورزشی ما نیستند/ خواسته آنها ناحق است

۲۰م آذر ،

getty3-6.jpg

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان گفت: کسانی که مقابل وزارت ورزش و جوانان تجمع کردند، جزو جامعه ورزشی ما نیستند.

«اسد مسجدی» در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با تجمع گروهی از ورزشکاران نابینا و کم بینا مقابل وزارت ورزش، اظهار کرد: تعداد ورزشکارانی که میان آن نفرات حضور داشتند به هشت نفر نمی‌رسد که از آن تعداد نیز سه _ چهار نفر به دلایلی در کمیته‌ انضباطی فدراسیون محروم و یا به نوعی از تیم‌های ملی کنار گذاشته شدند. خواسته‌های این نفرات به همراه یک عده آدم غیر ورزشکار این است که به این سبب که جانباز و نابینا هستیم کرسی ریاست فدراسیون را می‌خواهیم و در جلساتی که پیش از این برگزار شده، اعلام کرده‌اند تنها خواسته‌ی ما این است که فدراسیون به خود ما سپرده شود.

وی ادامه داد: همین نفرات دو سال و نیم قبل در مجمع رای‌گیری شرکت کردند و در کل موفق به کسب دو رای نشدند و با توجه به این‌که در آن مجمع به خواسته‌ی خود نرسیدند؛ اکنون با تحریک ورزشکاران عمدتا خاطی و مشو‌ش‌کردن ذهن جامعه نسبت به عملکرد فدراسیون، خواسته‌ی خود را تکرار می‌کنند. از سوی دیگر بارها سعی داشته‌اند نتایج فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان را به چالش بکشانند اما در دو سال و نیم قبل این فدراسیون در تمام صحنه‌های بین‌المللی بیش از ۱۳۹ مدال کسب کرده و از لحاظ عملکردی در جامعه‌ی ورزشی نابینایان و وزارت ورزش رتبه‌ی قابل قبولی دارد.

مسجدی شعار‌پردازی در بحث جانباز را کار درستی ندانست و تصریح کرد: این اشخاص هر دفعه خواسته‌هایی که در چارچوب وظایفشان قرار ندارد را بیان می‌کنند و ما نیز به سبب احترام به جامعه‌ی جانباز جوابگو بودیم، اما زمانی که بعضی از این اشخاص نتیجه‌ نمی‌گرفتند با فرافکنی و این‌که به جانباز توهین شده ذهن جامعه و اشخاصی که نسبت به جامعه تعصب دارند را درگیر می‌کنند غافل از این‌که خود رییس فدراسیون رزمنده و جانباز است.

رییس فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان با بیان این‌که هیچ امتیازی در رابطه با پست خود ندارم و نمی‌خواهم، تصریح کرد: هر زمانی که وزارت ورزش و جوانان و مجمع عمومی فدراسیون به این نتیجه برسند که به وجود من نیازی نیست با جان و دل آن را می‌پذیرم، اما اگر قرار باشد تعدادی اشخاص غیرورزشی و ورزشکار خاطی با تجمع مقابل وزارت ورزش و جوانان تعیین رییس فدراسیون به میل خود را خواستار باشند پس نقش وزارت ورزش و جوانان و مجمع چیست؟ بنابراین این خواسته خودبه‌خود باطل بوده و هر مقاومتی که فدراسیون، وزارت ورزش و جوانان و یا هر شخص دیگری مقابل خواسته‌ی غیرطبیعی و ناحق این آقایان دارد، به باطل‌بودن این خواسته باز می‌گردد و البته راه‌حل این موضوع را که فقط شرکت در مجمع عمومی رای‌گیری فدراسیون است به آنها نشان داده‌ایم.

مسجدی در پایان بیان کرد: تبعیضی که آقایان میان اشخاص نابینا و بینا قائل می‌شوند از نظر جهانی محکوم است، چرا که رییس فدراسیون جهانی می‌تواند نابینا یا بینا باشد و مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های نابینایان و کم‌بینایان نیز به شدت با نظر این اشخاص مخالف است و به‌ زودی گردهمایی با حضور روسای هیات‌های ورزش‌های نابینایان ۳۱ استان، روسای انجمن‌های دهگانه فدراسیون، مسوولان کمیته‌های مختلف فدراسیون و ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک لندن، و هم‌چنین با دعوت از مسوولان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهران برگزار می‌شود که در آن حرکت نامعقول و غیرطبیعی این اشخاص محکوم می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.