مسجدی: عدم پذیرش زائران ایرانی تنها برای حفظ سلامتی آنهاست

سفیر کشورمان در بغداد تاکید کرد که تصمیم دولت عراق برای عدم پذیرش زائران ایرانی به هیچ وجه دلایل سیاسی ندارد بلکه تنها به منظور حفظ سلامت زوار است‌.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا به نقل از المسله، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در سخنرانی خود در پنجمین سمینار ملی فعالان مردمی در زمینه زیارت اربعین گفت: امسال برخلاف میل قلبی و علیرغم تلاش های مسئولان ایرانی، دولت عراق به دلیل انتشار ویروس کرونا تصمیم گرفت که زائر خارجی نپذیرد.

وی گفت: مراسم اربعین برای خود عراقی ها برگزار خواهد شد و مردم برخی شهرهای عراقی پیاده روی خود را آغاز کرده‌اند.

مسجدی تاکید کرد: دولت عراق امسال تصمیم گرفت که زائر خارجی از جمله زائر ایرانی نپذیرد و مسئولان عراقی از ما عذرخواهی کردند. امیدوارم که زوار ایرانی علیرغم عشق و محبت خود به امام حسین (ع) و علاقه به شرکت در مراسم اربعین شرایط کنونی را درک کنند.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد: سال گذشته سه و نیم میلیون ایرانی به عراق آمدند و عراقی ها به طرز باشکوهی از آن ها استقبال و پذیرایی کردند، تصمیم امسال دولت عراق هیچگونه دلایل سیاسی ندارد و این تصمیم تنها به منظور حفظ سلامت زائران به ویژه زائران ایرانی اتخاذ شد بنابراین از هموطنان ایرانی میخواهیم که نه تنها به سمت مرزها بلکه حتی به سمت شهرهای مرزی نروند و امسال مراسم جایگزینی در داخل ایران برگزار کنند.

وی گفت که روابط دوستانه و محکمی میان دو ملت ایران و عراق وجود دارد و عراقی ها علاقمند هستند که شرایط مهیا باشد از زوار ایرانی پذیرایی کنند.

مسجدی تاکید کرد: اوضاع کرونا در عراق مناسب نیست و همه باید به قوانین و مقررات پایبند باشند و اهمیت این مساله کمتر از زیارت اربعین نیست. هیچ یک از مسئولین ایرانی غافل و یا بی اهمیت نسبت به زیارت اربعین نیست اما سلامت زوار برای آنان مهم است تا با مشکلات جدی مواجه نشوند.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.