مسجد نور آستانه برگرفته از زیبایی و شکوه معماری شرقی+ تصاویر

مسجد نور آستانه بزرگترین مسجد قزاقستان و معماری آن تداعی کننده سن پیامبر در زمان آغاز رسالت و رحلت ایشان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مسجد نور در شهر آستانه پایتخت قزاقستان واقع شده که بزرگترین مسجد قزاقستان و بزرگترین مسجد در آسیای میانه محسوب می شود و معماری آن تداعی کننده سن پیامبر به هنگام آغاز رسالت در زمان رحلت ایشان است.

این مسجد با ۴۰ متر ارتفاع به طور نمادین سن پیامبر(ص) را هنگامی که به رسالت رسید تداعی می‌کند و ارتفاع مناره های آن ۶۳ متر ساخته شده است چون پیامبر اسلام(ص) در سن ۶۳ سالگی رحلت کرد.

بنابراین گزارش، مسجد نور آستانه دارای چهارمناره است و سبک معماری آن معماری اسلامی بوده ساختمان این مسجد تداعی کننده زیبایی و شکوه معماری شرقی بوده و گنبدهای مسجد طلایی رنگ هستند.

فضای داخلی این مسجد در برگیرنده یک شبستان بزرگ است بخشی برای اقامه نماز در طبقه دوم در نظر گرفته شده و کل فضای مسجد ۴ هزار مترمربع را به خود اختصاص داده است.

مسجد نور آستانه در کنار رودخانه ایشیم شر آستانه واقع شده و کار ساخت این مسجد در مرحله اول در سال ۲۰۰۵ آغاز و در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد.

این مسجد ظرفیت پنج هزار نمازگزار را داشته و دو هزار نمازگزار علاوه بر تعداد نمازگزاران داخلی می‌توانند در محوطه خارجی مسجد به اقامه نماز بپردازند.

بنابراین گزارش، انجمن معنوی مسلمانان قزاقستان مدیریت و نظارت بر این مسجد را برعهده دارد در ساخت این مسجد از شیشه،‌ بتن و گرانیت استفاده شد و معماری آن را چارلز هزیف معمار مشهور لبنانی برعهده داشته است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.