مسعود دلخواه ˝ لیر شاه ˝ را به صحنه می‌آورد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

مسعود دلخواه از اجرای نمایش˝ لیرشاه˝ در سال جاری خبر داد.

مسعود دلخواه به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: قرار است امسال نمایش ” لیرشاه” نوشته ویلیام شکسپیر را کارگردانی کنم و هم اکنون مشغول رایزنی با مسئولان ایرانشهر هستم .

او در ادامه افزود: در این اجرا تراژدی ” لیرشاه” به شکل کلاسیک آن اجرا نمی‌شود و رویکردی نو و مدرن نسبت به اجرای این نمایشنامه خواهم داشت. لیرشاه نمایشنامه‌ تراژدی در ۵ پرده است که روابط بین شاه و سه دخترش را به چالش می‌کشد.

سال گذشته مسعود دلخواه نمایش”زندگی انسان” نوشته نیکلایویچ آندریف را با هنرجویان تئاتر در تالار مولوی به صحنه برد. در این اثر نمایشی زندگی یک زوج در مقاطع و شرایط مختلف به تصویر کشیده شده بود. نمایش دربارهٔ این بود که عوامل بیرونی و شرایط مختلف چطور می‌تواند بر زندگی انسان‌ها تاثیرگذار باشد. نمایش دارای اپیزودهای مختلفی چون فقر، جشن، ثروت و… بود که این زن و مرد در هر اپیزود در موقعیت‌های متفاوتی متناسب با نام اپیزود مورد نظر قرار می‌گرفتندو هر بار واکنش‌های مختلفی از خود نشان میدادند.

همچنین دلخواه سال گذشته در نمایش “دایی وانیا” به کارگردانی اکبرزنجانپور به عنوان بازیگر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.
 


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.