مسعود رجوی کجاست؟

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

کد مطلب : ۱۷۱۴۶۶

مسعود رجوی کجاست؟

تازه ترین تحلیل درباره راز ناپدید شدن سرکرده منافقین در ۱۱ سال گذشته؛

مسعود رجوی کجاست؟

خبرگزاری ممتاز: از زمان اشغال خاک عراق توسط نیروهای آمریکایی (فروردین ۱۳۸۲) از مسعود رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین خبری نیست و کسی نمی‌داند که آیا وی هنوز زنده‌ است یا نه، و اگر زنده است چرا پنهان شده است؟

سه شنبه ۱۱ آذر – ۱۱:۴۸

به گزارش ایمنا، هرچند زنده یا مرده بودن مسعود رجوی ملعون، تأثیری در فروپاشی تدریجی تشکیلات گروهک تروریستی منافقین ندارد، برخی شواهد و قرائن، حکایت از آن دارد که سرکرده گروهک منافقین، از فروردین سال ۱۳۸۲ یعنی درست از زمان حمله آمریکا و هم پیمانانش به عراق تاکنون، هیچ گونه حضوری در مجامع عمومی نداشته و حتی تصاویر جدیدی نیز از وی منتشر نشده است.
این موضوع سبب شد تا بسیاری به این نتیجه برسند که رجوی در حمله جنگنده های آمریکایی به اردوگاه اشرف، در خلال حمله علیه صدام، به همراه ۲۰ تن دیگر از اعضای این گروهک از بین رفته است.
بر پایه این گزارش، در خصوص احتمال کشته شدن رجوی در بمباران های یاد شده، ادعاهای بسیاری مطرح شد که از جمله می توان به این موارد اشاره کرد:
«منظر. ل» از شهروندان اهوازی که به مدت سه سال از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ به عنوان مترجم فاطمه اروانی با مجاهدین همکاری می کرد و از سازمان مجاهدین جدا شده نیز بر این باور است که در بمباران ناحیه ای در شهر اشرف که محل برگزاری کنسرت های موسیقی سازمان بود، مسعود رجوی کشته شد. او این اطلاع را از اروانی نقل می کرد که در آن دوره فرماندهی اشرف را بر عهده داشت.
«میلاد آریایی» از اعضای سابق منافقین نیز در جایی با بیان چگونگی مذاکره منافقین با نیروهای آمریکایی در جریان حمله سال ۲۰۰۳ به عراق می گوید: در مذاکره با آمریکایی ها، شخصی به جز مسعود رجوی وارد مذاکره شد؛ بنابراین، این روشن است که اگر مسعود رجوی در صحنه حضور داشت، دلیلی نبود که مهدی براعی به جای رهبر سازمان وارد مذاکره با آمریکایی ها شود.
همچنین «جیمز جفری» از مشاورین ارشد وزیر خارجه آمریکا گفته است: مسعود رجوی از زمان سقوط صدام حسین در تلویزیون این سازمان ظاهر نشده و صدایش هم در رادیوی این سازمان شنیده نشده و هر تصویر و صدایی که از او پخش می شود، از برنامه های ضبط شده مربوط به پیش از سقوط حکومت صدام حسین است. او در بازداشت ما نیست. تا آنجا که ما می دانیم، او هرگز در بازداشت ما نبوده است و تا آنجا که می دانم، او در اروپای غربی یا در خاورمیانه است؛ اما در اردوگاه اشرف نیست.
و سرانجام اینکه از نوزدهم فروردین سال ۱۳۸۲ تا کنون، تلویزیون منافقین در هر بهار و در برخی مناسبت های معدود اقدام به خواندن پیام مکتوبی از مسعود رجوی ـ که توسط مجری تلویزیون یا مریم رجوی یا پس زمینه تصویری قدیمی از وی ـ می کند، و تنها مستندی که برای اثبات زنده بودن وی ارائه شده پیام‌های صوتی مربوط به عاشورای سال ۱۳۸۸ بوده که برخی از کارشناسان در صحت و اصالت این پیام‌ها تردیدهایی کرده‌اند تا پنهان شدن مسعود رجوی از فضای عمومی و پادگان‌های این گروهک، یکی از مسائل مهم مربوط به آنها شود.
در تازه ترین تحلیل پیرامون وضعیت وی، موسسه راهبردی دیده‌بان چنین تحلیل کرده است که آنچه قریب به واقعیت است تلفیقی از دو گزاره ذیل است:
اول اینکه رجوی پس از قرار دادن مریم قجر عضدانلو بعنوان شخص اول سازمان برای نیروها؛ با اصطلاح رئیس جمهور برگزیده مقاومت و قرار دادن خودش بعنوان رهبر ایدئولوژیک نشان داد که قرار است تمام ماهیت گروهک را در شخصیت خودش خلاصه نماید، لذا با رفتن در قاب “غیبت” بعنوان فردی دست‌نیافتنی برای اعضای سازمان، سعی کرد ماهیت شخصیتی خودش را ماورایی تعریف نماید.
گزاره دیگر که ضمن اینکه جدای از مسئله ابتدایی نیست و در واقع تکمیل‌کننده آن به نظر می رسد این است که در یکی از حملات موشکی به مقرهای منافقین بخشی از صورت مسعود رجوی دچار سوختگی شده و چهره‌ای مشمئز کننده از وی ساخته است.
رجوی در واقع با دو مورد مذکور همواره خودش را در پس پرده ای قرار داده و ابهامی دست‌ساز را ایجاد کرده است که نیاز به پنهان شدن دارد.
گفتنی است موجی مردمی علیه گروهک منافقین در عراق در حال شکلگیری است که نهایتا منجر به اخراج جمعی اعضای سازمان بصورت کلی در عراق خواهد شد، این مسئله حداقل مشخص می کند که آیا رجوی در عراق ساکن بوده است یا خیر و در عین حال محدوده حضور وی را در کشورهای احتمالی به نمایش میگذارد.

Share/Save/Bookmark

– .

خبرگزاری ایمنا – آخرین عناوین سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. رضا:

    مسعودرجوی کجاست خب معلومه توکون خر
    خخخخخخخخخخخخ
    شایدم مریم کردتش توکون خودش بردتش فرانسه تو اورسورواز ریدتش

  2. محمد:

    این رجوی ملعون دارای علم سیمیااست وسیمیا علم به گوش رساندن است هموطن.وکشتن این مفسد فاالارض سی پنج ساله که برای سآزمان کله سبزهآ یک آفسانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.