مسعود شجاعی: با خیال‌بافی در جام‌جهانی موفق نمی‌شویم/ از بسیار‌ تیم‌ها ۱۰۰ درصد عقب‌تریم

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال ملی – ایسنا نوشت:

مسعود شجاعی دربارهٔ قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی و همگروهی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین و همچنین آخرین وضعیت تیم باشگاهی‌اش لاس پالماس صحبت کرد.

* آقای شجاعی همان طور که می‌دانید این روزها همه چیز در فوتبال دنیا تحت تاثیر قرعه‌کشی جام جهانی است. بسیار‌ها می‌گویند گروه ایران می‌توانست سخت‌تر از چیزی باشد که جمعه شب رقم خورد.

– هم می‌توانست سخت‌تر از این باشد و هم این که می‌توانستیم در گروه آسان‌تری قرار بگیریم.

* نظر شما دربارهٔ این گروه چیست؟ واکنش‌ها و همگرویی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین متفاوت بود، فکر می‌کنید با نحوه آماده سازی فعلی که مورد انتقاد کی‌روش هم است می‌توان به عملکرد ایران امیدوار بود.

– مطمئنا گروه آسانی نیست و این که بخواهیم گروه را آسان تلقی کنیم خوش خیالی محض است. از طرف دیگر فکر می‌کنم که ما هر وقت به جام‌جهانی رفته‌ایم و با سه تیمی همگروه شده‌ایم که جزو ۱۰ تیم اول رنکینگ دنیا نیستند، بسیار‌ها فکر می‌کنند گروهمان آسان است و می‌توانیم صعود کنیم، درست مثل جام جهانی ۲۰۰۶ و اظهارنظ‌رهایی که دربارهٔ صعود قطعی ایران مطرح می‌شد. اگر بخواهیم واقع بین باشیم ۱۰۰ درصد از بسیار‌ تیم‌ها عقب‌تر هستیم. در حال حاضر از نظر آماده سازی و بازی‌های تدارکاتی از بسیاری از تیم‌های حاضر در جام جهانی عقب افتاده‌ایم، اما امیدوارم در فرصت باقی مانده حداقل چند بازی و اردوی خوب تدارکاتی داشته باشیم.

*درباره رویارویی با ستاره‌های آرژانتین بحث‌های بسیاری در فوتبال ایران در گرفته، شما چه فکر می‌کنید؟ فکر می‌کنم شما چندین بار برابر ستاره‌های نظیر مسی، ایگواین و دی‌ماریا بازی کرده‌اید.

– مطمئنا بازی مقابل این بازیکنان لذت بخش و محک خوبی برای تیم ملی است. قرار گرفتن برابر بازیکنان اسم و رسم‌دار حال حاضر فوتبال دنیا تجربه بسیار خوبی خواهد بود. من به جز دی‌ماریا که یک بار مقابلش بازی کردم، مقابل ایگواین و مسی چندین بار بازی کرده‌ام.

* بعد از این که مشخص شد حریفان ایران چه تیم‌هایی می باشند، بسیار‌ها مصاحبه کردند و گفتند که تیم ایران شانس بالایی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی دارند. شما که دومین جام جهانی‌تان را تجربه خواهید کرد. فکر نمی‌کنید که انتظارات بالا رفته است؟

– خب. این که اعتماد به نفس بالایی داشته باشیم و به توانایی‌هایی که داریم باور داشته باشیم، خوب است، اما در عین حال باید واقع بین باشیم و این که بتوانیم با تلاش و تمرین بسیار بهترین نمایش خود را ارائه دهیم. اما باید کارمان را به دور از هر گونه خیال بافی و پیش‌بینی قبلی جلو ببریم.

* سوال آخرمان هم دربارهٔ وضعیت لاس پالماس است. بعد از باخت در داربی به تنه‌ریف که البته در غیاب شما رقم خورد، این هفته‌ با رئال مادرید کاستیا بازی دارید.

– متاسفانه بازی بسیار خوبی نبود و کمی هم بدشانسی آوردیم و دروازه‌بانمان در دقیقه‌ ۲۰ اخراج شد. این بازی هم مثل همه داربی‌های دنیا بسیار برای مردم جزیره، باشگاه و بازیکنان مهم بود ولی فکر می‌کنم که اگر کمی باهوش‌تر بازی می‌کردیم نتیجه‌ چیز دیگری رقم می‌خورد. این هفته‌ در خانه مقابل رئال مادرید کاستیا بازی می‌کنیم و باید هر طور که شده سه امتیاز بازی را کسب کنیم تا از کورس تیم‌های بالای جدول عقب نمانیم.

۲۵۱ ۴۱


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.