مسکن باید از کالای اقتصادی خارج و به نیاز تبدیل شود

ساخت و تامین مسکن براقشار کم درآمد جامعه تا حدودی می تواند از تورم موجود بازار مسکن بکاهد.

احمدرضا سرحدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: باید تصور غلط مسکن به عنوان یک کالای اقتصادی را به نیاز تبدیل کنیم.

سرحدی بهترین راهکار به منظور رفع این نیاز را در ساخت مسکن به صورت انبوه سازی عنوان کرد.

این کارشناس اقتصادی در این خصوص تصریح کرد: دولت می تواند با ساخت مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه نیاز واقعی به مسکن را مرتفع کند.

همچنین دولت می تواند به منظور پیشروی سرمایه ها به سمت و سوی تولیدات صنعتی ساختمان و مصالح ساختمان تمهیداتی را اختصاص دهد.

سرحدی ادامه داد: براساس اصول متعدد قانون اساسی دولت وظیفه دارد حداقل نیاز مسکن را برآورده کند که خوشبختانه دولت فعلی تا حدودی این کار را انجام داده اما باز هم با مشکلات و کمبودهایی مواجه هستیم در صورتی که این مشکل رفع شود می تواند مفید واقع شود.

وی در ادامه افزود: در مجموع تامین مسکن برای اقشار مختلف جامعه از جمله کارمندان، دانشجویان و اقشار کم درآمد به تعادل بازار مسکن کمک می کند و موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در این بخش می شود.

*هرکار اقتصادی را باید با یک راهکار اقتصادی جواب داد

این کارشناس اقتصادی هرگونه نظارت و فشار بیش از حد بر مشاوران املاک و به خصوص موجران را بی نتیجه عنوان کرد و گفت: درصورت اجبار و فشار، آژانس های املاک مجبور به رعایت طرح می شوند اما مالکان در این صورت ممکن است از اجاره خانه خود منصرف شوند که این امر باعث تشنج و نوسانات بیشتر در بازار مسکن می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.