مسکو از اقدام کنگره آمریکا مبنی بر منع همکاری تسلیحاتی پنتاگون با روسیه انتقاد کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، لوکاشویچ روز جمعه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تصویب لایحه ای در کنگره امریکا که همکاری پنتاگون با ‘روس آبارون اکسپورت’ را منع می کند، انتقام گیری از مسکو بخاطر موضع اش در قبال مساله سوریه در شورای امنیت می باشد.

وی با اشاره به وتوی قطعنامه پیشنهادی غرب در باره سوریه توسط روسیه و چین افزود: تلاش برای گرفتن انتقام از روسیه بخاطر این گونه اقدامات و موضع اصولی ما برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه داخلی در سوریه و قرار دادن مسئولیت تشدید تنش ها در این کشور بر دوش مسکو و در مجموع استفاده از ابزار تحریم در هر مورد موجب ناخرسندی است.

کنگره آمریکا روز پنجشنبه لایحه قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن پنتاگون را از هر گونه معامله با شرکت تسلیحاتی ‘روس آبارون اکسپورت’ روسیه منع می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه این رویداد ناخوشایندی است، اظهار داشت: این اقدام پس از آن انجام گرفت که روسیه مجبور به وتوی قطعنامه پیشنهادی کشورهای غربی در شورای امنیت شد که مسیر برای مداخله نظامی خارجی در سوریه را می گشود.

لوکاشویچ تاکید کرد که روسیه هیچ گونه تسلیحات نقض کننده تعهدات بین المللی این کشور را به سوریه تحویل نمی دهد.

وی خاطرنشان کرد: مقامهای آمریکایی به ماهیت همکاریهای شرکت ‘روس آبارون اکسپورت’ با وزارت دفاع آمریکا که با هدف تقویت توانمندی نیروهای مسلح افغانستان انجام می گیرد، توجه نکردند.

لوکاشویچ گفت: مایه تاسف است که بسیاری از قانونگذاران آمریکایی همچنان در دوره جنگ سرد و روحیه ضد روسی بسر می برند.

به گزارش رسانه های خبری روسیه ، شرکت ‘روس آبارون اکسپورت’ و پنتاگون قصد داشتند قراردادی برای فروش ۲۱ فروند بالگرد ‘ام.آی-۱۷’ روسی به آمریکا برای استفاده در افغانستان امضا کنند.

اروپام/۲۲۴۲**۵۱۸**۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۹۰۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.