مسکو: حضور ایران در کنفرانس بین المللی سوریه ضروری است

به گزارش ایرنا به نقل از رادیو صدای روسیه، گاتیلوف روز شنبه گفت: جمهوری اسلامی دارای روابط خاص با دمشق بوده و در منطقه دارای نفوذ است.

معاون وزیر امور خارجه افزود: پیشنهاد روسیه برای برگزاری کنفرانس سوریه بیشتر از پیشنهاد ‘کوفی عنان’ مبنی بر ایجاد گروه کاری ویژه حل بحران سوریه، نظرها را جلب می کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد روسیه در این زمینه مورد توجه کوفی عنان نیز قرار گرفته است و وی آماده است تا در زمینه چگونگی برگزاری این کنفرانس با مسکو همکاری کند.

گاتیلوف ادامه داد: روسیه نیز با دیگر کشورهایی که این پیشنهاد را جالب ارزیابی کرده اند، حاضر به گفت وگو است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز روز شنبه تاکید کرد که دعوت نکردن از ایران در اجلاس بین المللی آتی درباره سوریه، کاری اشتباه و ‘سبک مغزی’ است.

لاوروف با اشاره به مخالفت آمریکا با حضور ایران در اجلاس بین المللی درباره سوریه،‌ گفت: مسکو به دنبال حل و فصل بحران سوریه از طریق دیپلماتیک است. ما می خواهیم درباره سوریه به توافقی جامع با جامعه بین المللی و گروه های مخالف دولت اسد برسیم و حضور ایران می تواند به ما در این مسیر کمک کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه با بیان این مطلب که مسکو به شورای امنیت سازمان ملل اجازه نمی دهد درباره سوریه به زور متوسل شود، هشدار داد که هر گونه اقدام نظامی علیه دمشق می تواند عواقب فاجعه آمیزی در برداشته باشد.

پاریس، واشنگتن و لندن روز چهارشنبه با شرکت ایران در اجلاس بین المللی درباره سوریه مخالفت کردند.

اروپام**۵۱۸ **۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۷۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.