مسلمانان آمریکایی هم در آرزوی رویاهای «مارتین لوتر کینگ»

فروردین ۱۴۰۳

مسلمانان با شرکت در راهپیمایی پنجاهمین سالگرد “مارتین لوتر کینگ” فقید جنبش حقوق مدنی آمریکا نام و یاد وی را گرامی داشتند.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، با فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد سخنرانی «من یک رویا دارم» توسط مارتین لوتر کینگ، مسلمانان آمریکا مبارزات این رهبر مبارز سیاه پوست آفریقایی را از جمله موضوعات الهام بخش خود در مبارزه علیه تبعیض و احقاق حقوق خود در جامعه آمریکا قرار داده اند.

«ویلیام فهد» مدیر انجمن عربی-آمریکایی شهر نیویورک گفت: مسلمانان با شرکت در راهپیمایی پنجاهمین سالگرد این رهبر فقید جنبش حقوق مدنی آمریکا نام و یاد وی را گرامی داشتند.

وی افزود: ایده های ما با ایده های که مارتین لوتر کینگ در سر می پروراند همانند یکدیگرند. رویایی دارم از مهم‌ترین و مشهورترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌ شمار می‌آید که مارتین لوتر کینگ در گردهمایی بزرگ طرفداران تساوی حقوق سیاه‌پوستان و سفیدپوستان در برابر بنای یادبود« آبراهام لینکلن» در واشنگتن دی سی ایراد کرد.

«رویای من اینست که روزی این کشور به‌پا می‌خیزد و به معنای واقعی اعتقادات خود جان می‌بخشد، ما این حقیقت را که همه انسان‌ها برابر خلق شده‌اند آشکار و بدیهی می‌دانیم».

ویلیام فهد در ادامه گفت: در این زمان که پلیس نیویورک آشکارا حقوق مدنی و قانون اساسی را با جاسوسی و شنود از جوامع مسلمانان و عرب نقض می کند، واضح است که هنوز رویای مارتین لوتر کینگ تحقق نیافته است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.