مسلمانان از اسرائیل برای نابودی شیعیان ایران حمایت می کنند! + سند

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

سخنان عجیب شاهزاده وهابی سعودی، اعتراض گسترده ای را در میان اهل سنت به وجود آورد.

به نقل از القدس العربی؛ سخنان اخیر شاهزاده سعودی جنجال برانگیز شد. ولید بن طلال بن عبدالعزیز در سخنانی مدعی شده بود که دولت های عربی و مسلمانان اهل سنت از حمله اسرائیل به ایران حمایت می کنند زیرا با شیعه و مردم ایران مخالفند.

سخنان عجیب این شاهزاده سعودی بحث و جدل های فراوانی را برانگیخته است. در این میان متفکر کویتی، عبدالله النفیسی در رد این ادعا گفته است: « ولید بن طلال شیخ الازهر نیست تا از طرف اهل سنت سخن بگوید.»

وی در صفحات پایگاه اینترنتی های اجتماعی خطاب به این شاهزاده گزافه گوی وهابی گفت: « چه کسی به تو اجازه داده است تا از طرف من و از طرف تمام اهل سنت جهان با مذاهب مختلف سخن بگویی؟ چه کسی به تو اجازه داده است تا از طرف تمام کسانی که شهادتین را بر زبان جاری می کنند سخن بگویی؟»

ولید، شاهزاده سعودی در مصاحبه با شبکه بلومبرگ اقتصادی  گفته بود:« دولت های عربی و مسلمانان اهل سنت از حمله اسرائیل به ایران به منظور نابود کردن تأسیسات هسته ای این کشور حمایت می کنند، هرچند آن را آشکار و رسمی اعلام نکنند اما به صورت مخفی با اسرائیل همکاری خواهند کرد.» وی تأکید کرده بود که اعراب معتقدند که ایران تهدید جدی آنهاست نه اسرائیل!

این سخنان شاهزاده سعودی سبب شد تا روز قبل یکی از متفکران اهل سنت،  دکتر عبدالله النفیسی در برنامه «حراک» از شبکه «فور شباب» به این ادعاهای باطل به شدت انتقاد کند.

لازم به ذکر است که شاهزادگان و مسئولان ارشد دینی و سیاسی عربستان سعودی تحت تأثیر تعلیمات مستبدانه وهابیت، خود را نماینده تمام و کمال اسلام و مسلمانان جهان می دانند و عقاید محمد بن عبدالوهاب را به عنوان اسلام حقیقی معرفی می نمایند. همین خوی وهابیون و عقاید خصومت طلبانه وهابیت سبب انزجار مذاهب مختلف اسلامی از آنان گشته به گونه ای که کتاب های فراوانی از سوی دانشمدان اهل سنت نگاشته شده که در آنها اهل سنت راه خود را از وهابیت جدا کرده اند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سعید زورمند:

    وهابیون وشاهزاده های عیاش وخوشگذران سعودی اگه مسلمان بودند که مردم مسلمان سوریه وبحرین ویمن ولبنان وعراق به شهادت نمی رساندند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.