مسلمانان جنوب اسپانیا ۱۳ رجب را گرامی‌ داشتند

به گزارش ایرنا، مسلمانان جنوب اسپانیا در حسینیه امام رضا (ع) شهر’فوئن خیرولا’ با برپایی مراسمی ارادت خود را به الگوی عدالت وشجاعت امام علی (ع) ابراز کردند و شخصیت وآرمان های امام خمینی (ره) را مورد تجلیل قرار دادند.

در این مراسم که با شرکت مسلمانان اهل سنت و شیعه از کشورهای اسپانیا، پاکستان، عراق، صحرا، مراکش و زلاند نو برگزار شد، شیخ ‘ابراهیم’ مسوول حسینیه امام رضا (ع)، مولای متقیان را شخصیت بی نظیر تاریخ دانست وگفت: علی (ع) تنها متعلق به شیعیان نیست، بلکه به همه بشریت در هر عصر و زمانی تعلق دارد .

‘امیر پورپزشک’ سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در اسپانیا نیز با اشاره به مشترکات اعتقادی و وحدت آفرین مسلمانان، سه محور اساسی همبستگی مسلمانان با یکدیگر را توحید، قرآن کریم و اطاعت از پیامبر واهل بیت (ع) معرفی کرد.

وی گفت: تعالیم اسلام، اتحاد و همبستگی مسلمانان را صرف نظر از تنوع قومی، نژادی، زبانی و فرقه ای ترویج کرده است.

رایزن فرهنگی ایران افزود: خدای واحد، شعار واحد، اعتقاد مشترک به رسالت پیامبر عظیم الشان (ص)، کتاب مقدس آسمانی مشترک، قبله واحد، زمان معین روزه داری و عبادت، مراسم مشترک حج ابراهیمی و بسیاری از فرامین و فرائض اسلامی عوامل ومولفه های اشتراک و تقویت و تحکیم روح همبستگی و برادری اسلامی هستند.

پورپزشک گفت: وحدت امت اسلامی، برای امیرمؤمنان علی علیه السلام بیشترین اهمیت را داشت و حضرت در سخت ترین شرایط با تحمل حوادث ناگوار، وحدت امت اسلامی را حفظ نمود و نگذاشت نظام نو پای اسلامی با اختلافات داخلی مسلمانان از هم فروپاشیده و مسلمین دچار تفرقه شوند.

پورپزشک تصریح نمود: این سیاست الهی امام علی (ع)، الگوی امام خمینی (ره) درعصر حاضر شد. امام خمینی (ره) معتقد بود که در سایه وحدت امت اسلام و کشورهای اسلامی است که می توان اسلام ناب را احیا نمود و مسلمین را به هویت اصلی و عظمت اسلامی شان بازگرداند.

وی گفت: امام خمینی تاکید داشت: «ملت ها و دولت ها اگر بخواهند به پیروزی و هدف های اسلامی به تمام ابعادش که سعادت بشر است برسند، باید اعتصام به حبل اللّه کنند و از اختلافات و تفرقه بپرهیزند.

پورپزشک با تحلیل شرایط کنونی گفت: دنیای اسلام در حال بازخیزی و احیای هویت خویش است و جریان نهضت بیداری اسلامی در جهان بیش از هر چیز نیازمند بیداری درونی وتقویت همدلی وبرادری میان مسلمین است .

وی‌ ادامه داد: تردید نکنیم اندیشه، قلم، سیاست و تبلیغات دشمنان مسلمانان در جهت اختلاف افکنی عمل می کند. از اینرو رسالت و مسوولیت سنگینی برعهده یکایک ماست.

اروپام**۱۲۳۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۶۸۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.