مسلمانان پاکستان علیه بازگشایی مجدد مسیر ناتو راھپیمایی کردند

به گزارش ایرنا به نقل از منابع محلی، اعضا و حامیان جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه فضل (JUI-F) امروز پس از اقامه نماز جمعه در شھرھای مختلف این کشور از جمله کراچی , راولپندی، پیشاور، دیره اسماعیل خان، کویته و لاھور تظاھراتی ضد استقرار نیروهای نظامی غرب در افغانستان و منطقه، برپا کردند.

گفتنی است مسیر تردد خودروهای تدارکاتی ناتو از هفت ماه پیش ودر پی کشته شدن ۲۴سرباز پاکستانی در حمله بالگردهای ناتو به پست مرزی سلاله مسدود شده بود که روز سه شنبه و در پی عذرخواهی وزیر امور خارجه آمریکا، گشوده شد.

فعالان حزب جمعیت علمای اسلام در کراچی مرکز ایالت سند پاکستان در راھپیمایی گسترده خود علیه دولت آمریکا و نیروهای ناتو شعارھای ‘الله اکبر’،’مرگ بر آمریکا’ و ‘مرگ بر ناتو’ سر دادند.

مسوولان ایالتی حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل از جمله ‘اسلم غوری، مولانا حمد شاه، قاری شیر افضال، مولانا عبدالکریم عبید’ و دیگر سخنرانان تصمیم دولت اسلام آباد برای تردد مجدد خودروهای ناتو را شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.

سخنرانان در این راھپیمایی ضمن ابراز تاسف نسبت به تصمیم دولت پاکستان گفتند: دولت با این اقدام بار دیگر بی اھمیتی خود را نسبت به منافع ملی و احساسات پاک و اسلامی مردم در پاکستان نشان داد.

حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در شھرھای مختلف ایالت سند نیز ضمن برپایی راھپیمایی ھای مختلف، بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای ناتو را محکوم کرد.

اعضا و هواداران حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان شاخه فضل امروز پس از اقامه نماز جمعه راھپیمایی گستردہ ای در منطقه ‘راجا بازار’ در شھر راولپندی برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، مولانا ‘فضل الرحمان’ رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل و دیگر اعضای ارشد این حزب در راھپیمایی ھایی که در شهرهای مختلف پاکستان بر علیه بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروهای ناتو برگزار شده بود، حضور داشتند.

آنان با محکوم کردن این اقدام دولت اسلام آباد ھشدار دادند که این تصمیم دولت از ھیچ لحاظی به نفع ملت پاکستان نیست.

مقامات ارشد حزب اسلامی گفتند: مردم مسلمان پاکستان خواستار پایان استیلای آمریکا بر کشورشان ھستند.

سخنرانان با اعلام اینکه دولت این کشور قطعنامه ھای پارلمان ملی پاکستان مبنی بر متوقف ساختن حملات ھواپیماھای بدون سرنشین آمریکا در مناطق قبایلی این کشور و تعیین مالیات بر خودروھای ناتو را نادیده گرفته است، افزودند: دولت اسلام آباد بدون ھیچ توجیھی برای بازگشایی مسیر تردد خودورهای ناتو اقدام کرده است.

حامیان این حزب پاکستانی و شرکت کنندگان در راھپیمایی ھای ضد ناتو به شدت ادامه حملات پھپادھای جاسوسی آمریکا در مناطق قبایلی پاکستان را محکوم کردند.

راھپیمایی امروز حزب جمعیت علمای اسلام شاخه ‘فضل’ علیه آمریکا و ناتو در حالی برگزار شد که پیش از این اعضای شورای دفاع از پاکستان متشکل از بیش از ۴۰ گروه سیاسی و مذهبی و حزب جماعت اسلامی این کشور با پیمودن مسافت شھر لاھور تا اسلام آباد پایتخت پاکستان مخالفت صریح خود را با دولت این کشور برای بازگشایی مجدد مسیر تردد خودروھای ناتو اعلام کردند.

آساق ** ۱۰۹۵**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۶۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.