مسلمانان پلیس اسلام‌ستیز فرانسه را رسوا کردند

فروردین ۱۴۰۳

در هفته قبل به سبب سوء رفتار پلیس فرانسه با یک بانو مسلمان محجبه شاهد اعتراضات گسترده مسلمانان علیه پلیس این کشور بوده ایم.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز،به سبب سوء رفتار پلیس فرانسه با یک بانو مسلمان محجبه و خانواده وی، این روزه ها کشور فرانسه شاهد اعتراضات گسترده مسلمانان علیه پلیس این کشور و قانون منع حجاب و پوشش اسلامی می باشد.

این بانو مسلمان که هاجر نام دارد، با مراجعه به «انجمن ضد اسلام هراسی» از پلیس فرانسه به سبب رفتار نامناسب با وی و خانواده اش شکایت کرده است.

وی اظهار داشت: در روز جمعه من به همراه همسر و مادر شوهرم در حومه جنوب شهر پاریس در حال عبور بودیم که چند افسر پلیس با دیدن حجاب و پوشش اسلامی من و مادر شوهرم، با  حالتی عصبی و لحنی بسیار زشت و ناپسند خواستار چک کردن اوراق شناسایی ما شدند.

 یکی از افسران پلیس مادر شوهرم را مجبور می کرد تا روبند خود را بردارد، و وقتی که با ممانعت وی رو به رو شد، او را به شدت هل داد، که همسرم به رفتار ناشایست آنان اعتراض کرد.

 آنان به همسرم دستبند زدند و هر سه ما را به پایگاه پلیس منتقل کردند و در راه همانند حیوانات با ما رفتار می کردند، به همسرم حمله ور می شدند و با فریاد می گفتند شما مسلمانان تروریست میباشید. پس از دستگیری این چند تن، بعضی از مسلمانان و امامان مساجد حومه پاریس با مراجعه به پایگاه پلیس خواستار آزادی آنان شدند.

چند ساعت پس از این اتفاق گروهی از مسلمانان در اطراف پایگاه پلیس تجمع کردند، که این تجمع منجر به دستگیری شش تن دیگر از مسلمانان معترض شد.

گفتنی ست، «مانوئل والس» وزیر کشور فرانسه از قانون ممنوعیت استفاده از پوشش  و حجاب اسلامی توسط زنان مسلمان در اماکن عمومی و همچنین از عملکرد پلیس فرانسه دفاع کرد و افزود: پلیس کارش را به خوبی انجام داد.

 وی با اشاره به قانون منع حجاب که در سال ۲۰۱۰ به تصویب رسیده اظهار کرد: این قانون به نفع زنان است و در تضاد با ارزش هایی است که هیچ ارتباطی به ارزش ها و سنت های ما ندارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.