مسمومیت غذای دانشگاه شیراز تایید نشد/ احتمال وجود یک بیماری ناشناخته

رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به مسمومیت غذایی دانشجویان این دانشگاه گفت: آزمایشات پزشکی مسمومیت غذایی دانشگاه را تایید نکرد.

دکتر محمد موذنی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مسمومیت غذایی ۱۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شیراز که چندی پیش اتفاق افتاد، گفت: متاسفانه انعکاس رسانه ای این مساله صحیح صورت نگرفته است در گزارشی که معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه داده هیچ گزارشی مبنی بر مسمومیت غذایی ارایه نشده است.

وی ادامه داد: از تمام دانشجویان که به علت مسمومیت به مرکز بهداشت دانشگاه مراجعه کرده بوند نمونه گیری شده است و هیچ یک از نمونه ها نشان دهنده مسمومیت غذایی نیست و هنوزدر مورد ماهیت بیماری اظهارنظری نشده است.

رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: آزمایشات پزشکی مسمویت غذایی را تایید نکرد احتمالا این مساله ناشی از یک بیماری ناشناخته بوده که از سوی دانشجویان جدیدالورود منتقل شده است درحال حاضر مساله کنترل شده و دیگر موردی نبوده است.

وی ادامه داد: در زمانی که دانشجویان با این مشکل مواجه شدند در خوابگاه پزشک مستقر شدخیلی ها به صورت سرپایی مداوا شدند برخی هم که نیاز بود بستری شدند.

رئیس دانشگاه شیراز افزود: درحال حاضر کارشناسان محیط استان در حال بررسی تمام غذاهای دانشگاه هستند که اگر احیانا مشکل از سوی غذاها باشد شناسایی شده و تمام اشکالات رفع شود.

به گزارش مهر، براساس برخی اخبار منتشر شده هفته گذشته دانشجویان خوابگاه های ۳ تا ۱۴ ارم دانشگاه شیراز دچار مسمومیت شده و سروکارشان به بیمارستان کشیده شد. بیشتر این دانشجویان در بیمارستان شهید فقیهی بستری و تحت درمان قرار گرفتند دانشجویان معتقد بودند به علت مصرف خوراک سوسیس که سلف سرویس دانشگاه برای آنها درنظر گرفته بود دچار مسمومیت شده اند و خواستار حذف فست فود از برنامه غذایی دانشگاه شدند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.