مسوولان جامعه به سبک زندگی دینی اهمیت بدهند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

77-3.jpeg

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآنی پژوهشگاه مطالعات اجتماعی با بیان این‌که «کشور ما بر اساس یک نگاه سنتی به معارف و ارزش‌های دینی عمل می‌کند» گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه لازم است تعریفی مناسب و شایسته مطابق معارف اسلامی از سبک زندگی دینی برای اشخاص جامعه بیان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «در کشور برای رعایت سبک زندگی دینی دو حوزه قابل توجه داریم» اظهار نمود: اول این‌که مردم ما مسلمانند و خواستار سبک زندگی دینی می باشند و دوم این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ارزش‌ها و فرهنگ دینی مبین اسلام شکل گرفته و مسوولان باید بیش از هرکسی به سبک زندگی اسلامی توجه نمایند.

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآنی با بیان این‌که «همه مسوولان در حوزه‌های مختلف سنی و صنفی باید احساس مسوولیت نمایند» تصریح نمود: سبک زندگی اسلامی باید در خانواده‌ها، جامعه و ادارات رعایت شود و یک تعریفی نو و مطابق با ارزش‌ها و معارف اسلامی ارائه دهیم.

وی با بیان این‌که «در اسلام ارزش حیات معنوی بالاتر از حیات مادی است» گفت: اسلام ما را به یک زندگی ارزشمند دعوت می‌کند و در سایه معنویات و اخلاق می‌توانیم سبک زندگی دینی را رعایت کنیم.

یوسفی‌مقدم تصریح نمود: صرفا در اسلام زندگی معنوی مطرح نمی باشد بلکه عرصه مادیات را هم می‌پوشاند و اقدامات مادی هم عبادت محسوب می‌شود و این دیدگاه با سایر ادیان متفاوت است.

این استاد حوزه در پایان با بیان این‌که «برای رسیدن به سبک زندگی دینی باید خردورزی و حق ‌پرستی را پرورش دهیم» گفت: در این زمینه باید کارهای تبلیغاتی، پژوهشی و آموزشی بسیاری صورت بگیرد و همه اشخاص جامعه بسیج شوند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.