مسوولان فقط پای پلکان هواپیما ما را می شناسند

در این میان سه ورزشکار مازندرانی به همراه تیم ملی والیبال نشسته رهسپار لندن می شوندو بخت خود را برای افتخار آفرینی دراین آوردگاه بزرگ می آزمایند تا افتخاری دیگر برای ورزش مازندران کسب کنند.

‘رمضان صالحی’که از باسابقه ترین ورزشکاران والیبال نشسته ایران محسوب می شود و این روزها سخت مشغول تمرین آماده سازی است ، با خبرنگار ایرنا به گفت و گو نشست و علی رغم کمبودهای شدیدی که ورزشکاران جانباز و معلول مازندران با آن دست به گریبان هستند ، وعده کسب مدال طلا را از این رقابت ها به مازندرانی ها داد.

عمل نکردن مسوولان به وعده ها و فراموش کردن ورزشکاران مدال آور پس از گذشت چند روز، بیکاری و دیگر مشکلات مربوط به انجام حرفه ای ورزش ، دغدغه همیشگی ورزشکاران جانباز و معلول است.

این ورزشکار مازندرانی می گوید: مسوولان فقط هنگامی که با دست پر از مسابقات باز می گردیم پای پلکان هواپیما حاضر می شوند ، چند عکس یادگاری می گیرند ، در مراسم تقدیر ، سخنرانی می کنند و پس از آن حتی اگر ما را در خیابان ببینند ، نمی شناسند.

صالحی که از جمله باسابقه های والیبال نشسته ایران است ، معتقد است ، ادامه این روند هیچ انگیزه ای را برای ورود علاقه مندان به رشته های ورزشی جانبازان و معلولان ایجاد نخواهد کرد.

این در شرایطی است که به گفته صالحی ، ورزشکاران جانباز با حمایت هایی که بنیاد شهید از آنان صورت می دهد،شرایط بهتری نسبت به ورزشکاران معلول دارند.

ورزشکار پارالمپیکی رشته والیبال نشسته مازندران افزود : مشکل اصلی ورزشکاران جانباز و معلول مازندران ، مدیریتی است و تا زمانی که در شیوه مدیریت ورزش تغییری داده نشود ، امیدی به حل کمبودهای فراوان موجود در ورزش جانبازان و معلولان وجود نخواهد داشت.

صالحی به شرایط تیم ملی والیبال نشسته ایران اشاره کرد و گفت : برگزاری چند اردوی داخلی وخارجی و حضور در مسابقات چهار جانبه آلمان، آخرین تلاش های مسوولان تیم ملی برای افزایش توان فنی و از بین بردن نقاط ضعف تیم است تا با آمادگی کامل در این رقابت ها حاضر شویم.

وی ادامه داد : در پارالمپیک لندن با تیم های برزیل ، چین و بوسنی هم گروه هستیم که با توجه به قدرت بالای این تیم ها ، در انتظار روزهای سخت در این مسابقات خواهیم بود .

صالحی معتقد است : اگر چه این تیم ها در سال های اخیر تلاش بسیاری برای افزایش توان فنی خود انجام داده اند ، اما تیم ایران در دیدار برابر آن ها مشکلی نخواهد داشت و حضور در فینال مسابقات ، اتفاقی حتمی و قابل پیش بینی است.

بوسنی سرسخت ترین رقیب ایران در رشته والیبال نشسته است ، اما صالحی این تیم را نیز رقیب سرسختی برای ایران نمی داند و با اطمینان از پیروزی مقابل آن خبر می دهد.

این ورزشکار رشته والیبال نشسته مازندران می گوید : هر چه در زندگی دارم از والیبال نشسته است،اما درشرایطی که به سالهای آخر انجام ورزش حرفه ای نزدیک می شوم بر خلاف تمام وعده های مسوولان ، موفق به پیدا کردن شغل مناسب نشدم و کماکان از مشکل بیکاری رنج می برم.

صالحی ادامه می دهد : شاید انتظارات ما بالا است ، اما امیدوارم اگر مسوولان وعده ای می دهند ، روی حرف های خود باشند .

صدای ورزشکاران جانباز و معلول مازندران اگر چه تاکنون به گوش کسی نرسیده است،اماامیدواریم درمدت باقیمانده تا پارالمپیک لندن این فریادها را شنونده ای باشد.ک/۳

۷۳۳۱/۱۶۵۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۳۳۸۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.