مسیر مسابقات دوچرخه‌سواری خطرناک بود

محمد عسگری با تاکید بر اینکه رقابت‎های دوچرخه سواری جاده با حضور ۳۱ رکابزن برگزار شد، اظهارداشت: مسابقات ۱۰ دقیقه زودتر از موعد مقرر برگزار شد. چون همه رکابزنان در خط استارت آماده بودند کمیته داوران و برگزارکنندکان مسابقه رای به آغاز زودتر از موعد مسابقه دادند.

وی با یادآوری اینکه رقابت‌های دوچرخه سواری جاده گروه C4-C5 در ۱۰ دور برگزار شد و هر دور هم ۸ کیلومتر بود، خاطرنشان کرد: شرایط مسابقه سنگین بود. مسیر ۸۰ کیلومتری این رقابت‎ها مدام در سراشیبی‎های تند وخطرناک تغییر می‌کرد. همین که مسابقه بدون حادثه برای شرکت کنندگان به پایان رسید، جای شکر دارد.

سرمربی گلبارنژاد در رقابت‎های دوچرخه سواری بازی‏های پارالمپیک لندن درمورد عملکرد وی توضیح داد و گفت: گلبارنژاد در دور نهم و براساس رای کمیته داوران از مسیر مسابقه خارج شد تا ۲۲ شرکت کننده رقابت را برای تعیین رده بندی نهایی ادامه دهند. به همین دلیل در رده بندی نهایی رکابزنان جاده، نام گلبارنژاد بعد از نفر بیست و دوم قرارگرفت و در رده بندی لحاظ نشد.

“گلبارنژاد در رقابت‎های تایم تریل روز چهارشنبه شرکت نکرد تا آمادگی خود را برای مسابقات امروز که تخصص وی بود، حفظ کند اما چرا او به خط پایان هم نرسید؟”، وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار اعزامی مهر به لندن خاطرنشان کرد: البته انتظارمان این بود که گلبارنژاد بین دهم تا پانزدهم شود اما شرایط مسابقه واقعا سخت و سنگین بود. رکابزن اوکراینی در پایان دو ساعت رقابت تنها با اختلاف ۲۸ صدم ثانیه نسبت به ورزشکار چینی اول شد. این نشان از شدت رقابت میان دوچرخه سواران بود.

عسگری تاکید کرد: بسیاری از عوامل دیگر مانند نوع تغذیه و آب و هوا هم روی عملکرد رکابزنان تاثیر دارد و البته استفاده از تکنولوژی‎های برتر؛ بیش از نیمی از رکابزنان شرکت کننده در مسابقات جاده براساس تکنولوژی جدید که چندماه پیش آمده است شرایط تعویض دنده برقی را داشتند در حالیکه این شرایط برخی از رکابزنان مانند گلبارنژاد مکانیکی است. با همه اینها رکابزن ایران تلاش زیادی کرد و از عملکرد او هم راضی هستیم.

در چارچوب روز هشتم بازی‎های پارالمپیک لندن امروز پنچشنبه در رقابت‎های دوچرخه سواری جاده، بهمن گلبارنژاد پیش از رسیدن به خط پایان از مسیر مسابقه خارج شد.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.