«مسکن‌ها» خطر مرگ بیماران قلبی نجات‌یافته را افزایش می‌دهند

پیشنهاد از طریق پیامک

به گزارش فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس، محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک دریافتند: مسکن های رایج نظیر ایپوپروفن خطر مرگ یا ابتلا به یک حمله قلبی جدید را در کسانی که از حمله ای قلبی در گذشته جان به در برده بودند، افزایش می دهد.

تحقیقات درگذشته نشان داده بود که مسکن ها با افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی یا سکته های مغزی در صورت مصرف بالای آن برای مدتی طولانی در ارتباط است.

این تحقیقات جدید از نزدیک به یکصد هزار فرد بالای ۳۰ سال صورت گرفت که دچار اولین حمله قلبی در سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی شده بودند.

این تحقیقات نشان داد: آن دسته از این افراد که داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی NSAID را بعد از حمله قلبی مصرف کرده بودند؛ با افزایش خطر مرگ به هر علت به میزان ۵۹ درصد بعد از گذشت یک سال از سکته قلبی و ۶۳ درصد بعد از گذشت پنج سال از سکته قلبی روبه رو بودند.

بر اساس این تحقیقات، خطر ابتلا به حمله دوم قلبی یا مرگ ناشی از بیماری قبلی نیز به میزان ۳۰ درصد بعد از اولین سال و ۴۱ درصد بعد از گذشت پنچ سال، افزایش یافت.

مسکن ها دارای دو نوع مختلف شامل استامینوفن از قبیل پانادول و تایلنول و داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی NSAID مثل ایبوپروفن، آسپیرین و ناپروکسن هستند که هر دو نوع این مسکن ها، درد را کاهش و تب را پایین می آورند.

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار می دهد که مصرف بیش از حد NSAIDها ممکن است احتمال حملات قلبی و سکته های مغزی کشنده را افزایش دهد و همچنین باعث ایجاد زخم های گوارشی یا خونریزی شدید معده و روده شود.

گردآوری این مطالب توسط جستجوگر خبری پورتال روز نو roozeno.com

ارسال پیامک به پورتال روز نو


roozeno – روز نو ، پورتال جامع و خبری ایرانیان سراسر جهان » مقالات و تازه های پزشکی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.