مسکن در رکود خانه‌های خالی رو به افزایش

۳۰م دیماه ،

ممتازنیوز: اگرچه طی دو ماه قبل حجم معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی در اکثر مناطق مختلف تهران طبق اظهارات مشاوران املاک، نزدیک به صفر بوده است؛ اما عده‌ای از بنگاهداران مسکن معتقد می باشند که در این مدت گاهی در فاصله یک شب تا صبح بعد از مراجعه به بنگاه با نوسان چشمگیر قیمت فروش رو‌به‌رو شده‌اند!

این روزها بسیاری از بنگاهداران مسکن دچار چنین چالشی شده‌اند که طی چند هفته قبل در حالی که خرید و فروشی در بازار انجام نگرفته است، پس چطور امکان دارد با وجود رکود در بازار تقاضا، نرخ‌های پیشنهادی فروش از سوی مالکان پله‌های ترقی را طی کنند!

به همین خاطر فعالان بازار مسکن شایعه پراکنی را سبب اصلی، افزایش بی‌رویه قیمت مسکن عنوان می‌کنند.

با این حال خبرگزاری فارس در گزارشی با اعلام رکود در بازار معاملات مسکن، دامن زدن به شایعه افزایش قیمت مسکن را از چشم دلالان می‌بیند.

در این گزارش به نقل از بنگاهداران مسکن عنوان شده است: علاوه بر دلالان حاضر در بازار مسکن، سبب دیگر این نوسانات رو به رشد مربوط به جو روانی و شایعاتی است که متاسفانه بعضی از اشخاص به آن دامن می‌زنند و با دلالان مسکن و سازندگان دراین باره همراهی می‌کنند.

یکی از بنگاهداران فعال در خیابان حافظ تصریح کرد: شایعه‌ای در بازار مسکن پیچیده است که قیمت مسکن تا پایان سال جاری افزایش می‌یابد، همین شایعه سبب شده است تا قیمت مسکن از دو ماه قبل روند صعودی به خود بگیرد. 

وی براین باور است که اگر دولت طرح بلوک بندی قیمت‌های مسکن را با جدیت بیشتری پیگیری کند، حداقل از شایعات افزایش قیمت مسکن تا حدودی جلوگیری می‌شود.

این مشاور املاک تصریح کرده است که در محدوده خیابان حافظ حدود ۱۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه است که مالکان آنها منتظر مشخص شدن وضعیت قیمت در بازار مسکن می باشند تا اگر نرخ‌ها با رشد مواجه شد، واحدهای خود را با قیمت بالاتری به متقاضی عرضه کنند.

مشاور املاک دیگری در حوالی خیابان جنت آباد عنوان کرده است: متاسفانه تمام زندگی ما بر اساس شایعه رقم می‌خورد و همین که شایعه گرانی در بازار مسکن پیچید همه متقاضیان یکباره به بازار هجوم آورده‌اند و همین مساله هم سبب تشویش بیشتر وضعیت بازار مسکن می‌شود. یکی دیگر از فعالان بازار مسکن در خیابان اشرفی اصفهانی اظهار کرده است: اگر قیمت خرید مسکن پایین و منصفانه باشد، معامله راحت تر انجام می‌شود. اما شایعه و جو روانی حاضر در بازار مسکن چند ماهی است که دست از سر بازار برنمی‌دارد. بسیاری از متقاضیان این روزها به یکدیگر گوشزد می‌کنند اگر در سال جاری صاحبخانه نشویم، دیگر نمی‌توانیم این آرزو را برآورده کنیم. 

دنیای اقتصاد


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.