“مسکن مهر” ابداع دولت پیش نبود/۵۰ هزار “واحد مسکونی” جوابگوی نیاز ۳۱ استان نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خسروی با بیان اینکه تفاوت چندانی بین “مسکن اجتماعی” و “مسکن مهر” وجود ندارد، گفت: در کشور قانونی به نام “قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن” وجود دارد که دولت پیشین نام این قانون را “مسکن مهر” گذاشت و دولت کنونی نام این قانون را “مسکن اجتماعی” نهاده است.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه ظاهرا تناقضی در نظرات مشاور اقتصادی وزیر با خود او وجود دارد، اظهار داشت: براساس گفته عبده تبریزی در طرح مسکن دولت یازدهم قرار است تنها ۲ دهک جامعه (۱۵درصد) تحت پوشش قرار گیرد.
 
وی افزود: اما برای شناسایی همین ۱۵ درصد نیز اطلاعات دقیقی وجود ندارد در واقع طرحی نیست که به راحتی به سرانجام رسد.
 
خسروی با بیان اینکه طرح مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی می‌تواند به عنوان یک مُسکن عمل کند، گفت: اما اگر قرار باشد تنها برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی خیز برداشته شود نمی‌تواند طرح موفقی باشد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه نیاز سالانه کشور به مسکن بطور متوسط “۲ میلیون واحد مسکونی” است، اظهار داشت: به عنوان مثال تنها در شهر سمنان ۳۰ هزار واحد ساخته شد که هنوز هم تقاضا برای خریداری این واحدها وجود دارد با این حال  وزارت راه وشهرسازی خبر از ساخت تنها ۵۰هزار واحد مسکونی آن هم در ۳۱ استان کشور داده است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه  تفاوت چندانی بین “مسکن اجتماعی” و “مسکن مهر” وجود ندارد، گفت: در کشور قانونی به نام “قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن” وجود دارد که دولت پیشین نام این قانون را “مسکن مهر” گذاشت و دولت کنونی نام این قانون را “مسکن اجتماعی” نهاده است.
 
خسروی تصریح کرد: ازاین رو تفاوتی بین این دو طرح وجود ندارد چرا که موضوع مسکن هر چه که باشد باید در قالب این قانون شکل گیرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بطور کلی خیز برداشتن برای ساخت  ۵۰ هزار واحد مسکونی به هیچ عنوان نمی‌تواند جوابگوی نیاز ۳۱ استان کشور باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.