مسکن ویژه تهران هیچ کمکی به خانه دارشدن قشر بی سرپناه نمی کند

۰۹ام بهمن ،

به گزارش نوساز، عبدالکریم حسین‌زاده در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اقدام دولت برای ساخت مسکن ویژه تهران به خانه‌دار شدن اشخاص دارای خانه می‌انجامد، افزود: قشر ضعیفی که صاحب مسکن نیستند، باز هم با این اقدام دولت بی‌سرپناه باقی می‌مانند.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که مسکن ویژه تهران کمکی به اشخاص دارای خانه بوده که مسکن بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: ایجاد مسکن ویژه در تهران نه تنها سبب تنظیم بازار و کاهش قیمت مسکن نمی‌شود بلکه تنش را در بازار مسکن دامن می‌زند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در خصوص واگذاری مسکن ویژه شهر تهران، گفت: این اقدام دولت کمکی به قشر ضعیف جامعه نکرده و کمکی به تنظیم بازار مسکن نیز نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اگر مدیریت صحیحی در واگذاری مسکن ویژه تهران صورت نگیرد این خانه‌ها به اشخاص دارای خانه واگذار می‌شود، افزود: این اقدام دولت به خالی ماندن خانه‌های بسیاری در تهران و بالا رفتن نجومی قیمت مسکن خواهد انجامید.

وی ادامه داد: کسی که مسکن ندارد و قادر به خرید آن هم نیست نمی‌تواند طبق شرایط مسکن ویژه تهران که باید ماهی ۲۰ میلیون تومان به صورت اقساط ۵ ماهه پرداخت کند صاحب مسکن شود.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس با تأکید بر اینکه اگر طرح مسکن ویژه تهران هدفمند باشد و برای اشخاص فاقد مسکن برنامه‌ریزی کند طرح موفقی خواهد بود تصریح کرد: متأسفانه این طرح نه تنها هدفمند نیست بلکه به پولدار شدن اشخاص سودجو نیز منجر خواهد شد.

حسین‌زاده با بیان این مطلب که خلا طرح مسکن ویژه تهران هدف‌گذاری آن است گفت: در صورتی که قبل از اجرای این طرح اشخاص متقاضی مشخص می‌شدند و قشر ضعیفی که خانه ندارند در اولویت قرار می‌گرفتند موفقیت این طرح بسیار بالا می رفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: تنظیم بازار و خانه دار شدن اشخاص فاقد مسکن باید در برنامه دولت گنجانده می‌شد که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.