مسکن ویژه همان ‌مسکن مهر است

به گزارش نوساز، علی نیکزاد درگفت و گو با خبرنگاراقتصادی خانه ملت، با بیان اینکه به همه کسانی که برای مسکن شهر تهران ثبت نام کردند مسکن می دهیم درباره قیمت بالای آن اظهارداشت: به طور قطع میزان آورده مسکن درشهر تهران با اطراف آن فرق دارد.

وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه مسکن ویژه نداریم واین همان مسکن مهرتهران است افزود: مسکن مهر تهران یکسال ونیم بعد از ثبت نام تحویل می شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه ساخت مسکن تهران با توجه به بررسی های انجام شده آغاز شد درباره امکان افزایش قیمت مسکن پس از تحویل گفت: ۳۰ درصد از مبلغ ساخت مسکن تهران نقد است و مابقی از سوی انبوه سازان هزینه می شود و به صورت اقساط از متقاضیان دریافت می شود.

وزیرراه و شهرسازی ادامه داد: یکی از سایت های مسکن تهران درزمینی به مساحت ۵۰۰ متر در۵ طبقه و ۲واحد با پارکینگ و محوطه مجزادرنظر گرفته شده و از امکانات خوبی برخوردار است.

وی دراین باره که با ادغام وزارت راه و مسکن نوسازی و ساخت بخش راه دراولویت پایین قرار گرفت ومسکن اولویت وزارت خانه شد گفت: ۹۰ درصد تقاضای مردم درسفرهای استانی دربخش مسکن است .

نیکزاد درادامه با بیان اینکه کارعقب افتاده ندارم درباره دریافت مالیات از خانه های خالی اظهار داشت: براساس آمار سرشماری سال۹۰ تعداد یک میلیون و۶۶۶ واحد خانه خالی درکشور وجود دارد که ۳۷۲ واحد از آن درتهران است که امیدواریم با دریافت مالیات از خانه های خالی این آمار کاهش یابد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی نظر کمیسیون عمران و اقتصاد مجلس با دریافت مالیات از خانه های خالی مثبت است و درتمام دنیا با دریافت مالیات از خانه های خالی نگه داشتن این خانه ها جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه۲۱.۲ میلیون خانوار و۲۱.۶ میلیون واحد مسکونی درکشور وجود دارد افزود: تعداد ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مازاد بر خانوارها وجود دارد.

نیکزاددر باره علت گرانی مسکن و کاهش عرضه درتهران گفت: ۱۰۰ هزار واحد مسکونی درپرند، ۱۰۰ هزار واحد مسکونی درپردیس و ۵۰ هزار واحد در هشتگرد و چندین هزار واحد درتهران ساخته شده است وگرانی مسکن به دلیل کمبودآن نیست وگرانی آن عامل دیگری دارد.


آخرین اخبار
منبع: لقمه
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.