مسکو: همۀ «توطئه‌های خارجی برای وقوع انقلاب رنگی در روسیه را خنثی می کنیم

۲۸م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفتۀ مقامات دولت روسیه، نیروهای انتظامی همۀ «توطئه‌های قدرت‌های خارجی را که می‌خواهند در روسیه انقلاب به راه بیندازند» خنثی خواهند کرد. به اعتقاد آنان، «انقلاب‌هایی که از خارج وارد می‌شوند و سناریوی آنها به دقت توسط متخصصان غربی تنظیم می‌گردد»، در روسیه موفق نخواهد شد.

به گزارش انتخاب ؛ نیکلایی پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه، در مصاحبه با یک روزنامۀ روسی گفت: «شرایط برای یک انقلاب “رنگی” در روسیه فراهم نیست… ما اجازه نخواهیم داد که چنین سناریوهایی در کشور ما پیاده شود». در روسیه، عبارت “انقلاب رنگی” معمولاً انقلاب “گل رز” گرجستان در سال ٢٠٠٣ و همچنین انقلاب “نارنجی” اوکراین سال ٢٠٠۴ را تداعی می‌کند. این دو واقعۀ سیاسی به سقوط رژیم‌های طرفدار روسیه و روی کار آمدن دولت‌های نزدیک به غرب منجر شد.
 
نیکلایی پاتروشف، که قبلاً عضو سازمان امنیت روسیه بود، با اشاره به انقلاب‌های مخملی گفت: «این انقلاب‌ها از خارج وارد می‌شوند و سناریوی آنها به دقت توسط متخصصان غربی تنظیم می‌گردد».

وی اپوزیسیون روسیه را متهم کرد که به «شرایط سیاسی کشور لطمه می‌زند و منافع اربابان خارجی را تأمین می‌کند».

دبیر شورای امنیت روسیه، از قوانین تازۀ کشور برای مقابله با «تظاهرات غیرقانونی» به شدت دفاع کرد و گفت که سازمان‌های غیردولتی که از خارج پول دریافت می‌کنند، «مأمور بیگانه‌اند».
وی در دفاع از قوانین تازه گفت: «این تدابیر برای حفظ ثبات کشور و امنیت ملت روسیه ضروری است».
 
روز شنبۀ قبل، نیروهای مخالف ولادیمیر پوتین، مردم را به شرکت در تظاهرات علیه دولت فراخوانده بودند، اما با سرکوب سخت مواجه شدند. چند تن از شخصیت‌های اپوزیسیون نیز بازداشت شدند.
طی یک سال قبل، تظاهرات مکررعلیه حکومت ولادیمیر پوتین صدها هزار شهروند روس را به خیابان‌ها کشاند. دولت نیز هر بار، این اشخاص را «مزدور بیگانه» خواند.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.