مسکو و دمشق: غرب دنبال غارت سوریه است نه مبارزه با تروریسم

دولت‌های روسیه و سوریه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که هدف غرب و آمریکا در سوریه غارت منابع آن است نه مبارزه با تروریسم.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، هیئت هماهنگی دولتی میان سوریه و روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمام اقداماتی که غرب در سوریه اتخاذ می‌کند هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد و هدف واقعی آن غارت منابع ملی یک کشور دارای حاکمیت است که عضو سازمان ملل است. از این روش برای تقسیم سوریه و افزایش حضور نظامی آمریکا در مناطق شمال شرق استفاده می‌شود.

در این بیانیه آمده است: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا عملا اعلام کرده بود که نفت مهم‌ترین دلیل حضور نیروهای آمریکایی در سوریه است.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ائتلاف بین المللی که حضور خود در سوریه را با مبارزه با تروریسم توجیه می‌کنند عملا فعالیت‌های گروه‌های مسلح را با مجهز کردن آن‌ها به سلاح، مهمات و کمک مالی تحریک می‌کنند و به افراد مسلح آموزش می‌دهند.

در این بیانیه آمده است: همزمان با این مسئله از روش ایجاد خفقان اقتصادی در سوریه استفاده می‌شود. حضور نظامی غیرقانونی کشورهای غربی و فعالیت‌های آن‌ها که ثبات را برهم می‌زنند توجه اساسی جامعه جهانی را می‌طلبد. همه این مسائل در وخامت سطح جرایم و اوضاع اقتصادی نه تنها در سوریه بلکه در کل منطقه نقش دارد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.