مسیح در کالبد یک روزنامه‌نگار ایرانی/ اعتقاد یک تئاتری به نگاه فنی یک سینمایی

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نگاهی به نمایش ˝نام همه مصلوبان عیسی است˝/

نمایش ˝نام همه مصلوبان عیسی است˝ به کارگردانی ایوب آقاخانی از اول مرداد در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است.

گروه نمایش هنرآنلاین، پس از نمایش‌های “علت” و “کسوف”، “نام همه مصلوبان عیسی است” سومین نمایشی است که ایوب آقاخانی هم کارگردانی و نویسندگی آن را برعهده دارد و هم در آن بازی می کند.

بهروز افخمی مشاور کارگردان این نمایش است و مرجان شیر محمدی، حبیب دهقان‌نسب، بهرام ابراهیمی، ناهید مسلمی، سام کبودوند، خیام وقار کاشانی، وحید نفر، امیرعلی دانایی، بهرام سروری نژاد و کیوان خانبگی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش “نام همه مصلوبان عیسی است” روایتگر روزنامه نگار جوانی است که در دهه ۲۰ به سینما روی می‌آورد و در دل التهابات این دهه، درگیر خط کشی‌های سیاسی و عشقی معصومانه‌ای می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است؛ تهران؛ دهه ی بیست؛ سال های التهاب؛ سال های خط کشی های مختلف سیاسی؛ ناصری جوان، روزنامه نگار عاشق سینما، درگیر عشقی غریب می گردد؛ عشقی که در کنار التهابات سیاسی چالشی غریب پیش روی او و همراهانش رقم می زند…

کارگردان از پیوندهای تئاتری و سینمایی این اثر چنین می‌گوید: من اینجا پیوندی بین سینما و تئاتر برقرار کردم اما در اصل کاربرد رسانه و سینما در دنیای معاصر برای من مهم بود و در اولویت قرار داشت. من شخصیت ناصری را روزنامه‌نگار کردم، اما با روزنامه و جریده هنوز حسی که به دنیای رسانه های جمعی داشتم و تاثیری که بر جامعه می گذاشت تامین نمی شد. من دنبال فضایی بودم که شخص تصمیم نداشته باشد تحت تاثیر قرار بگیرد اما ناخوداگاه تاثیر بپذیرد.

آقاخانی در این نمایش از مشاوره های فنی بهروز افخمی کارگردان برجسته سینما هم بهره جسته است.

او دربارهٔ این همکاری می‌گوید: افخمی فیلمسازی است که به شدت به نگاه فنی اش اعتقاد دارم که اصلا شبیه سینماگران بیگانه با تئاتر نیست و نکته مهم این بود که مدام در چند کار قبل ام در قالب تماشاگر حرفه ای تئاتر او را دیده بودم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: هلن بهرامی و ساناز قراملکی، طراح صحنه: سیامک احصایی، طراح لباس: لادن سید کنعانی، طراح چهره پردازی: الهام صالحی ، طراح پوستر و بروشور: ارسلان آقاخانی، مدیر تولید: خیام وقار کاشانی، منشی صحنه:صبا کاظمی، مجری طرح: آموزشگاه هنرهای نمایشی باران.

نمایش “نام همه مصلوبان عیسی است” تا ۱۵ شهریورماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.