مسیر تهران- زنجان- تبریز در دست مطالعه

مجری برقی شدن خطوط ریلی شرکت راه آهن از برقی شدن محور لرستان در آینده خبر داد و گفت: برقی شدن مسیر ریلی تهران ـ زنجان ـ‌ تبریز در دست مطالعه است که با اتمام طرح مطالعاتی به زودی برقی خواهد شد.

نورالله بیرانوند در گفتگو با مهر در خصوص طرح های مطالعاتی برای برقی کردن مسیرهای جدید در راه آهن، اظهار داشت: برقی کردن مسیر ریلی تهران ـ زنجان ـ‌ تبریز در دست مطالعه است که با اتمام طرح مطالعاتی به زودی برقی خواهد شد.

وی افزود: در راستای افزایش سرعت و افزایش ظرفیت، برقی شدن مسیر زنجان ـ‌ تبریز در حال مطالعه است تا در صورت بررسی و کسب توجیه اقتصادی مطلوب اجرای آن به مناقصه برود، البته سرمایه گذاران بخش خصوصی از این پروژه استقبال کرده اند.

مجری برقی شدن خطوط ریلی شرکت راه آهن با اشاره به برقی شدن محور لرستان، تصریح کرد: در محور لرستان نیز مطالعات مقدماتی برقی کردن در حال انجام است که به منظور افزایش ظرفیت در این مسیر که از دورود تا اندیمشک ادامه دارد با افزایش ظرفیت روبرو باشیم.

وی پیش از این به مهر گفته بود: در محور موجود دو خطه بافق ـ بندرعباس مذاکره برقی کردن به صورت BOT با سرمایه‌گذاران در حال انجام است. این مسیر ریلی از نظر ترانزیت حمل بار یکی ازمحورهای استراتژیک و جزو کریدور شمال به جنوب است که دو خطه شدن آن از تزرج تا بندرعباس و کل خط بافق ـ بندرعباس تکمیل شده است.

بیرانوند با اشاره به برقی شدن راه آهن تهران – شمال گفته بود: با توجه به تکمیل راه‌آهن اینچه‌برون، ظرفیت‌سازی یکی از گلوگاه‌های راه‌آهن برای استفاده از کریدور شمال به جنوب و برقی کردن تهران ـ مشهد است. این خط آهن از گرمسار شروع شده و تا ساری ادامه می یابد و هم‌ اکنون توسط مشاوران در دست مطالعه است تا در آینده برقی شود.
 
به گفته مجری برقی شدن خطوط ریلی راه آهن، تونل‌های طولانی و شیب‌های تند در این محور ریلی وجود دارد که برقی کردن آن را توجیه می‌کند تا قطار در این مسیر امکان حرکت با شیب تند را داشته باشد.

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.