مسیر رسیدن به خواستگاه اسلامی بومی‌سازی علوم انسانی است

فروردین ۱۴۰۳

مسئول بسیج دانشگاه شهید بهشتی گفت: از آنجا که ایران به عنوان یک کشور اسلامی دارای هویت و تاریخ چندین ساله است، طبیعتا با استفاده از یک بازنگری کلی می‌توانیم مسیر بومی‌سازی را ادامه داده و به خواستگاه اصلی خودمان یعنی خواستگاه اسلامی، دست یابیم.

“سجاد مصطفی‌پور” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش تخصص و تعهد در کارآمدی دولت آینده اظهار داشت: دو مقوله تخصص و تعهد، ویژگی مهمی است که حتما باید مورد توجه دولت منتخب و حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی قرار بگیرد.
 
وی در ادامه افزود:  کسانی که در راس کارهای اجرایی قرار می‌گیرند، قطعا باید از تعهد لازم برخوردار باشند تا از انحرافات احتمالی که ممکن است در آینده گریبانگیر اعضای دولت شود، برحذر باشند تا  کشور مسیر درستی را که بر اساس چشم‌انداز ۲۰ ساله ترسیم شده است، بپیماید.
 
مصطفی‌پور با بیان اینکه مسئولان باید مسئله بومی‌سازی علوم انسانی را به طور جدی پیگیری کنند، تصریح کرد: از آنجا که ایران به عنوان یک کشور اسلامی دارای هویت و تاریخ چندین ساله است، طبیعتا با استفاده از یک بازنگری کلی می‌توانیم مسیر بومی‌سازی را ادامه داده و به خواستگاه اصلی خودمان یعنی خواستگاه اسلامی، دست یابیم.
 
این فعال دانشجویی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم ایجاد کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها افزود: در دولت‌های پیشین اقدامات بسیاری در این راستا انجام شد و با این وجود که در دولت نهم و دهم نیز شاهد کارشکنی‌های بسیاری در زمینه گسترش کرسی‌های آزاداندیشی بودیم، اما آنچه اهمیت دارد این است که قطعا این کرسی‌ها در ایجاد فضای نشاط در دانشگاه‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
 
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه  کشور ما از فرهنگ اسلامی بهره می‌برد، بنابراین دانشگا‌های ما نیز باید خواستگاه فرهنگ و علم باشد تا از این طریق شاهد افزایش دانش عمومی نسبت به مسائل کشور باشیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.