مسیر صعود استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هموار شد

به گزارش ایرنا، ‌تیم فوتبال استقلال ایران عصر روزچهارشنبه درحضورحدود۵۰هزار تماشاگرآبی پوش درهفته پنجم گروه یک لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ‘الریان’ قطر بود.

دراین دیدار تیم استقلال با گل های آرش برهانی از روی نقطه پنالتی، اسماعیل شریفات و مجتبی جباری که به ترتیب در دقایق ۲۳ ، ۷۵ و ۲+۹۰ مقابل الریان قطر به برتری رسید، صعودش را به مرحله بعدی محتمل تر کرد.

نماینده ایران که برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا نیاز مبرمی به ۳ امتیاز این دیدار داشت، بازی را از همان ابتدا هجومی آغاز کرد تا با استفاده از سرعت آرش برهانی و حرکات خسرو حیدری دروازه حریف را باز کند.

درمقابل، کادر فنی الریان قطرکه از ۹ بازیکن خارجی درترکیب خود سود می برد، به دنبال گرفتن سرعت بازی و استفاده از ضد حملات بود.

دردقیقه ۲۲ این دیدار، ‘آلفونسو آلوس’ بازیکن الریان قطر درمحوطه جریمه توپ را با دست گرفت که کمک داور با بالا بردن پرچم خود داور وسط را مجاب به اعلام ضربه پنالتی کرد.

‘آرش برهانی’ کاپیتان امروز تیم استقلال ایران، این توپ را درون دروازه الریان قطر قرار داد.

پس ازاین گل، بازیکنان استقلال ایران با روحیه مناسب تری بازی را ادامه داده و حملات جدیدی را به روی دروازه نماینده قطر طراحی کردند.

بازیکنان الریان قطرهم که راه رسیدن به دروازه استقلال را سخت می دیدند، به استفاده از ضربات راه دور روی آوردند که در دقایق ۳۷ و ۳۸ سیدمهدی رحمتی به زیبایی شوت های نماینده قطر را مهار کرد.

دردقیقه ۴۰، مهاجمان استقلال فرصت بسیار خوبی را برای گلزنی از دست دادند.دراین دقیقه میلاد میداودی درمصافی تک به تک با سنگربان الریان توپ را به دیرک دروازه کوبید ودر ادامه، آرش برهانی موفق نشد دروازه خالی حریف را باز کند.

بازیکنان تیم استقلال نیمه دوم را همچون نیمه نخست هجومی آغاز کردند و دردقایق ابتدایی این نیمه نیز چندین فرصت مناسب برای گلزنی داشتند که با بی دقتی مهاجمان از دست رفت.

با جلو کشیدن تیم الریان و دراختیار گرفتن توپ و میدان برای دقایقی بازی متعادل شد و بازیکنان این تیم فرصت هایی برای گلزنی داشتند که با درخشش مجدد رحمتی و هوشیاری مدافعان تیم استقلال این موقعیت ها از تیم الریان گرفته شد.

پرویز مظلومی درادامه مجتبی جباری را به میدان فرستاد تا بازیکنان این تیم بار دیگر میانه میدان را دراختیار بگیرند و درادامه تاکتیک های تیمی استقلال دردقیقه ۷۵ توسط اسماعیل شریفات به گل دوم رسید.

تیم استقلال دردقایق پایانی این بازی بار دیگر می توانست به گل برسد اما با بداقبالی برهانی و در حالیکه این بازیکن با دروازه بان تیم الریان در موقعیت تک به تک قرارداشت، توپ را به دستان این دروازه بان کوبید و این فرصت برای استقلال از دست رفت.

اما این پایان کار نبود و تیم استقلال یکبار دیگر و دردقیقه ۲+۹۰ گل سوم را وارد دروازه الریان قطر کرد تا این بازی با نتیجه سه برصفر به پایان برسد.

تیم استقلال با کسب هر ۳ امتیاز این بازی به رده دوم جدول گروه نخست صعود کرد.

در دیگر دیدار این گروه تیم های نسف قارشی ازبکستان و الجزیره امارات به مصاف هم رفتند که این دیدار تا پایان نیمه نخست با ۴گل به سود الجزیره ادامه داشت.

۹۱۴۴/۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۶۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.