مشارکت برای آینده ای بهتر / تهرانی ها از انگیزه های شرکت خود در انتخابات می گویند

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، حضور افراد سالمند در کنار جوانان و نیز نوجوانانی که همراه والدین خود در شعب اخذ رای حضور یافته اند، جالب توجه است.

خانم جوانی که به همراه دو فرزند و همسر خود برای شرکت در انتخابات حضور یافته است به خبرنگار ایرنا می گوید: باید برای آینده ایران در انتخابات شرکت کنیم و دشمن را در جنگ نرم هم شکست دهیم.

او می افزاید: تا زمانی که جان در بدن دارم در هر انتخاباتی که برگزار شود، شرکت می کنم و به فرزندانم نیز یاد می‌دهم در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

‘حسن مرادی’ مرد جوانی که در صف به انتظار ایستاده است تا رأی خود را به صندوق بیندازد، می گوید: ملاک من برای انتخاب فرد اصلح این است فردی که وارد مجلس می شود، همواره منافع ملت و میهن را در نظر بگیرد.

‘محسن احمدی’ جوان دیگری پس از انداختن رای خود به صندوق می افزاید: از اینکه می توانم در سرنوشت کشورم مشارکت کنم، خوشحالم و این را نعمتی می دانم که خیلی از کشورها به رغم تبلیغ دمکراسی، از آن محروم هستند.

‘سارا اکبری’ نیز پس از انداختن رای خود به صندوق می گوید: رأی تک تک افراد جامعه بر سرنوشت نسل آینده تاثیرگذار است.

وی به مردم توصیه می کند از تمام حق خود برای انتخاب ۲۵ نامزد حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر استفاده کنند چرا که جایگاه تک تک افراد در مجلس اهمیت دارد.

حضور افراد سالخورده نیز در کنار سایر اقشار مردم در پای‌ صندوق‌های اخذ رای چشمگیر است.

خانم ۶۵ ساله‌ای که به همراه همسرش پای صندوق رای حضور یافته است، می گوید: در تمام رای گیری ها همراه همسرم در شعب اخذ رای حضور پیدا کرده ام و به این تکلیف شرعی تا پایان عمر عمل می کنیم .

‘فرشته اقبالی’ بانوی میانسالی هدف از حضور خود را خدمت به وطن می داند و می گوید: رأی می دهم تا کسانی که از جانب ما انتخاب می شوند برای مردم و کشور خدمت کنند.

‘رستم حسینی’ جوان ۳۰ ساله نیز می گوید: می خواهم با فرصتی که به من داده شده است، افراد مورد نظر خود را بر اساس مطالعه و تحقیقی که کرده ام انتخاب کنم و ادای دین به انقلاب و انجام وظیفه شرعی، انگیزه اصلی من است.

‘علی صوفی’ یک شهروند دیگر نیز به خبرنگار ایرنا می گوید: باید پای صندوق‌های رای حضور یافت تا دشمنان از دستیابی به اهداف خود باز مانند.

‘ غزاله اخوان ‘ مادری ۲۸ ساله در حالی که کودکش را در آغوش گرفته است، می افزاید: رای می‌دهم تا از انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان حمایت کنم.

وی ادامه می دهد: ما رای‌دهندگان ایرانی امروز به گفته رهبرمان می‌توانیم با مشارکت گسترده، سیلی محکمی به غرب بزنیم.

‘ مهدی فاطمی ‘در حالیکه انگشت جوهری خود را بالا گرفته است، به خبرنگار ایرنا می گوید: انگشت جوهری ما مشت محکمی بر دهان دشمنان و آنان که چشم طمع به میهن عزیزمان دوخته اند، است.

برخی شهروندان نیز هنگام خروج از حوزه اخذ رای، شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند.

گزارش خبرنگار ایرنا از مدرسه شهید فومنی واقع در میدان خراسان تهران حاکی است شهروندانی که برای شرکت در انتخابات به این شعبه اخذ رای آمده اند، با شعارهایی علیه بدخواهان نظام جمهوری اسلامی حوزه اخذ رای را ترک می کردند.

جوان ۲۴ ساله ای به نام ‘شهرام کریمی’ به خبرنگار ایرنا می گوید: باید افرادی لایق و کاردان را که مورد اعتماد بزرگان هستند، انتخاب و به آنها رای دهیم تا هر چه سریعتر به سمت توسعه گام برداریم.

‘غضفر حسنی’ شهروند ۷۳ ساله که رای خود را در صندوق انداخته بود و به کمک یک عصای چوبی آرام آرام از کنار صندوق اخذ رای به سمت درب خروجی حرکت می کرد به خبرنگار ایرنا می گوید: امروز، فرصتی دیگر برای ادای دین به شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی است و غنیمت شمردن این فرصت بر تمام ملت ایران واجب است.

‘حسن آقایی’ شهروند ۵۲ ساله و راننده یک کامیون است که به دلیل حضور در انتخابات، حرکت به سمت بندرامام خمینی (ره) را به فردا موکول کرده است .

او می گوید: من عاشق ایران هستم و می دانم هر برگ رای که در صندوق ها ریخته شود، می تواند این مرز و بوم را در مقابل دشمنان بیمه کند.

آقایی می افزاید: رای ما، اعلام در صحنه بودن مردم و حضور برای تکمیل اقتدار مرحله اول انتخابات مجلس نهم است.

‘الناز آقایی’ دختر بچه پنج ساله ای که در آغوش پدرش به مدرسه شهید فومنی آمده است، به خبرنگار ایرنا می گوید: دوست دارم زودتر بزرگ شوم تا بتوانم رای بدهم.

ابراهیم اسکندری، جوان ۲۱ ساله ای که دانشجو است، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت حضورش در انتخابات را دفاع از آرمان های امام (ره) و انقلاب عنوان می کند و می افزاید: امروز آمده ام تا بگویم برای دفاع از ولایت فقیه تا پای جان ایستاده ام.

این جوان تهرانی تاکید می کند: انتخابات، صحنه نمایش اقتدار ملی است و ما ثابت می کنیم که ایران سربلند و جاویدان است.

وی می افزاید: امروز جهانیان چشم به جمهوری اسلامی ایران دوخته اند و مردم تاریخ ‌ساز میهنم، همچون گذشته الگویی از وحدت و ایستادگی را به نمایش خواهند گذاشت.

اقتصام**۹۱۸۹** ۹۱۴۱**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۷۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.