مشارکت قطعه سازان از طراحی تا تولید محصولات جدید

گردآوری شده توسط گروه خودرو ممتازنیوز

مهندس نجم‌الدین مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این مطلب گفت: ‌جهانی‌سازی ایران‌خودرو بدون جهانی شدن صنعت قطعه‌سازی میسر نمی‌شود و این شرکت همواره در جهت رشد این صنعت گام برداشته است.

وی نقش قطعه‌سازی را در رقابتی شدن صنعت خودروی کشور و حضور مستمر در بازار‌های خارجی کلیدی دانست و اظهار داشت: ایران‌خودرو از طراحی تا تولید محصولات جدید، قطعه‌سازان را در این فرآیند مشارکت داده است.

مهندس نجم‌الدین خاطر نشان ساخت: طبق تحقیقات استراتژیک انجام شده برای حضور جدی قطعه‌سازان هر کشوری در بازار‌های بین‌المللی یکی از پیش نیاز‌های مهم عبور تیراژ داخلی از مرز یک میلیون خودرو شناسایی شده است.

وی تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در خطوط تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو انجام گرفته، ظرفیت تولید سالانه یک میلیون دستگاه خودرو را دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو تصریح کرد: در صورت تامین قطعه امکان بهره‌برداری از این ظرفیت وجود دارد.

وی به نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در صادرات خودرو و قطعه اشاره کرد و گفت: ‌مهم‌ترین نقش این وزارت خانه اقتصادی کردن تولید داخلی برای صادرات است.

نجم‌الدین، عوامل مهم برای اقتصادی کردن تولید داخل را نیازمند توجه بیشتر مسوولان عنوان کرد و گفت: اعطای تسهیلات بلندمدت کم بهره برای صادرات، ‌وام ارزان قیمت برای گردش عملیاتی، اصلاح تعرفه مواد اولیه، حمل و نقل ارزان قیمت و جوایز صادراتی از جمله این عوامل به شمار می رود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار داشت: به سبب گران بودن هزینه سرمایه‌گذاری، قطعه‌سازان ما در جهت تولید قطعات پیچیده با ارزش افزوده بالاتر حرکت نکرده‌اند.

مهندس نجم‌الدین تصریح کرد: ‌در همه کشور‌ها برای هزینه حمل و نقل محصولات صادراتی یارانه می‌پردازند ولی هزینه حمل و نقل و توقف در گمرک در ایران بسیار بالاست.

وی ادامه داد: مشوق‌های صادراتی در ایران حداقل و زمان دسترسی به آن بسیار طولانی است و مشوق‌ها باید متناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرداخت شوند.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو خطاب به جامعه صنعتی کشور گفت: همه باید برای جهانی شدن صنعت و اقتصاد کشور فکر کنیم.


IKCOPress
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.