مشارکت ۹۵ درصدی بخش خصوصی در حوزه ریلی

قائم مقام راه آهن جمهوری اسلامی ایران از واگذاری ۱۰۰ درصدی فعالیت های تامین ،نگهداری، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی و همچنین ۹۵ درصد فعالیت های بخش ناوگان باری به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طالب زارع ،قائم مقام راه آهن با اعلام این مطلب و اشاره به رویکرد ناوگان ریلی کشور در برنامه پنجم توسعه گفت: رویکرد کنونی ناوگان راه آهن با دو برنامه توسعه سوم و چهارم متفاوت بوده و با توجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کل ناوگان مسافری کشور به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با تاکید بر ابعاد خصوصی سازی در این حوزه افزود: در حال حاضرخصوصی سازی در سه بخش صورت گرفته است به طوریکه  ۱۰۰ درصد فعالیت های  بخش ناوگان مسافری ، ۹۵ درصد بخش ناوگان  باری  و ۱۰۰ درصد نگهداری خطوط، همچنین بازسازی و نوسازی ناوگان  توسط بخش خصوصی انجام می شود.

زارع با بیان اینکه ماموریت های کنونی راه آهن نسبت به گذشته متفاوت شده تصریح کرد: با توجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، انجام ۱۰۰ درصد فعالیت های ناوگان باری توسط بخش خصوصی و درپی آن افزایش درآمد و شفافیت های مالی در این بخش مد نظر قرار دارد.

قائم مقام  راه آهن افزود: با توجه به تغییر رویکرد و خصوصی سازی انجام شده ، افزایش بهره وری در دو بخش باری و مسافری مورد توجه است.

وی که در  جلسه تودیع و معارفه مدیر کل واگن های باری سخن می گفت تصریح کرد: با توجه به تغییرات صورت گرفته امیدواریم تحولات انجام شده فضای جدیدی را برای ارتقا شغلی و ایجاد انگیزه همکاران فراهم کند همچنین پیرو آن ساماندهی میان اداره کل واگن های باری راه آهن و شرکت های بخش خصوصی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 گفتنی است دراین مراسم ضمن قدردانی از  تلاش های حمید یزدانفر ، هادی شمسایی به عنوان مدیر کل واگن های باری راه آهن جمهوری اسلامی ایران منصوب شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.