مشارکت بانک مسکن در کاهش ترافیک

۳۰م دیماه ،

بینا- طرح ملی ETC – سیستم پرداخت الکترونیکی عوارض طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار تهران، جمعی از نمایندگان مجلس و مدیر عامل بانک مسکن در آزادراه‌ تهران- پردیس به بهره‌برداری رسید.
به گزارش بینا، بر اساس این گزارش، افزایش سرعت تردد از گیت‌های عوارضی بدون توقف و کاهش سرعت، جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک در زمان‌های اوج تردد، کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا از جمله اهداف اجرای این طرح بوده و بانک مسکن با تهیه و نصب تجهیزات ETC از قبیل دوربین، ریدر، سرور و UPS، تهیه سامانه متمرکز ETC به منظور توسعه و تعمیم طرح در تمامی آزاد‌راه‌های کشور و همچنین مشارکت با وزارت راه و شهرسازی در تدوین استانداردهای طرح، اقدام به انجام این پروژه نموده است.
در این پروژه، اخذ الکترونیکی عوارض توسط برچسب نصب شده بر روی شیشه خودروها که توسط یک حساب پشتیبانی می‌شود، انجام می‌پذیرد که با عبور هر خودرو از گذرهای مجهز شده به این تجهیزات با خوانده شدن شماره برچسب، مبلغ عوارضی از حساب مربوط، کسر می‌شود.
بر اساس این گزارش، رانندگان  می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی http://www.maskan-avarezi.ir/ و ثبت درخواست برچسب و دریافت آن توسط پست،   مراجعه به یکی از شعب منتخب بانک مسکن که در پایگاه اینترنتی معرفی شده و یا مراجعه حضوری به نمایندگان مجاز که توسط مرکز راهبری سامانه پرداخت عوارض، معرفی شده‌اند، برچسب‌ را دریافت کنند.
لازم به ذکر است هزینه اولیه تهیه برچسب پرداخت الکترونیکی عوارض، تنها برای یک‌بار از متقاضی دریافت می‌شود و قابلیت شارژ آن به دفعات امکان پذیر است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.