مشارکت بسیج در صنعت نفت/ واکنش به ادعای نفتی کره‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا نقدی امروز در چهاردهمین همایش فرماندهان بسیج وزارت نفت با اشاره به تولید ۶ میلیون بشکه‌ای نفت در قبل از انقلاب، گفت: هم اکنون بیش از ۲ میلیون بشکه نفت از کشور صادر می شود این در حالی است که جمعیت کنونی کشور در مقایسه با ۳۰ سال گذشته ۲٫۵ برابر افزایش داشته و به تبع آن امکانات رفاهی نیز بیشتر از گذشته در اختیار مردم قرار گرفته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حتی با قطع صادرات نفت نیز هیچ خللی در زندگی مردم ایجاد نخواهد شد، تصریح کرد: امروز ایرانیان باید با حرکتی جهاد گونه در مسیر توسعه اقتصادی، یک بار دیگر قدرت اسلام را به رخ جهانیان بکشند؛ چراکه در دوران دفاع مقدس نیز تمامی قدرتها پشت صدام قرار گرفتند با این وجود توانستیم با اتکا به اسلام و قدرت آن پشت اهریمن را به خاک بمالیم.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مردم ایران امروز در جهاد اقتصادی سربلندتر از جهاد نظامی حضور دارند، بیان کرد: در زمان جنگ بارها تاسیسات نفتی کشور مورد هجوم دشمن قرار گرفت؛ با این وجود مهندسان و متخصصان داخلی توانستند با قدرت هرچه تمام تر بر آن فائق آیند.

 

سردار نقدی با اعلام اینکه مقابله با تحریم بنزین می تواند نقطه عطفی در خودباوری در صنعت نفت باشد، گفت: همانگونه که متخصصان صنعت نفت توانستند طی مدت کوتاهی در مقابل تحریم بنزین بایستند و نیاز کشور را رفع کنند، بار دیگر نیز می توانند در مقابل تحریمهای همه جانبه غرب ایستادگی کنند.

 

وی اضافه کرد: برخی کشورهای کوچک مانند کره جنوبی، ایران را تهدید به قطع واردات نفت می کنند، این در حالی است که قطع نفت به چنین کشورهایی نه تنها خللی در روند اقتصادی ایران ایجاد نخواهد کرد، بلکه کشورهای مدعی را با معضل بیکاری مواجه می کند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: تاکنون کارشناسان و مسئولان اقتصادی کشور به این امر اذعان داشته اند که پاشنه آشیل اقتصاد کشورمان اتکا به صنعت نفت است و هم اکنون این فرصت ایجاد شده تا بتوانیم با توان متخصصان خود، اتکای اقتصاد کشور به صنعت نفت را کاهش دهیم.

 

سردار نقدی با بیان این موضوع که ایران باید جلوی خام فروشی نفت را بگیرد، گفت: ایران به راحتی می تواند بسیاری از مواد و اقلام مصرفی مردم را تولید کند و این امر تنها نیازمند حمایت از بخش پایین دستی صنعت نفت است.

 

وی ادامه داد: باید برای حمایت از تولید داخل وارد میدان شد و از هر ظرفیتی که می تواند این موانع را از سر راه بردارد، استفاده کرد تا بتوان بر مساله تحریم فائق آمد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر لزوم بومی سازی کالاهای صنعت نفت، اظهار داشت: از میان قطعات وارداتی توان ساخت بیش از ۲ هزار قطعه در داخل کشور وجود دارد.

 

وی یادآور شد: همانگونه که تحریم ها در صنایع دفاعی توانست نقاط ضعف را به قوت تبدیل کند و ایران را در زمره یکی از پنج قدرت جهان درآورد، صنعت نفت نیز می تواند با تکیه بر توان داخلی و به روزرسانی تکنولوژی، مشکل کمبود قطعات را رفع کند.

 

نقدی در پایان به امضای تفاهم نامه میان بسیج مستضعفین و وزارت نفت اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه با دو محور بومی سازی قطعات و تلاش برای جلوگیری از خام فروشی نفت و توسعه صنایع پایین دستی به امضا رسیده است و گام موثری در توسعه همه جانبه صنعت نفت خواهد بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.