مشارکت دانشگاه تهران در ۱۵ طرح کلان فناوری ملی

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر ˈقاسم عموعابدینیˈ روز شنبه در نخستین نشست هیات امنای پژوهشگاه دانشگاه تهران در محل این پژوهشگاه اظهار داشت: در چند سال گذشته فعالیت هایی در زمینه شتاب گرفتن ارتباط صنعت و دانشگاه در دانشگاه تهران شکل گرفت و زیرساخت های لازم برای ایجاد این پژوهشگاه در این مرکز ایجاد شد.

وی افزود: پژوهشگاه دانشگاه تهران در سال گذشته در تمامی ابعاد تولید پژوهش و فناوری فعالیت های چشمگیری داشت و شاهد ایجاد مراکز رشد اقماری، توسعه کارآفرینی و ایجاد زمینه های جدید برای ایده های نوآورانه بود.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح جامع تحقیقات اساتید در دانشگاه تهران تدوین شد که براساس این طرح تمامی استادان به طور مشخص برنامه های خود را در طول یک سال تحصیلی مشخص می کنند و این طرح هم اکنون تا ۹۰ درصد در دانشگاه تهران شکل گرفته است .

وی افزود: همچنین نظام عرضه و تقاضای فناوری در این دانشگاه در حال انجام است که براساس آن استادان طرح های فناورانه خود را براساس نیازهای جامعه انجام می دهند.

عموعابدینی همچنین با اشاره به ایجاد پژوهشگاه مرکزی دانشگاه تهران اظهار داشت: این پژوهشگاه امیدوار است با از بین رفتن فاصله میان صنعت و دانشگاه و انجام پژوهش های کاربردی در این پژوهشگاه مقدمات تعامل هرچه بیشتر تعامل این پژوهشگاه با بخش خصوصی فراهم آید.

وی افزود: در سال گذشته پژوهشگاه دانشگاه تهران با ۱۰ پژوهشکده کار خود را آغاز کرده است و هم اکنون این پژوهشگاه با پیوستن پژوهشکده های دیگر دانشگاه تهران با ۱۵ پژوهشکده در حال فعالیت است .

وی گفت: همچنین ۵۵ مرکز تحقیقات نوع دوم و سوم در دانشگاه تهران موجود است که می بایستی ساماندهی شود.

علمی**۹۱۹۰**۱۵۴۴

انتهای پیام /*

info@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.