مشارکت دانشگاه تهران در ۲۰ طرح کلان کشوری

اردیبهشت ۱۴۰۳

سهم دانشگاه تهران در زمینه تولید علم ۱۵ درصد است و این دانشگاه در ۲۰ طرح کلان مشارکت دارد.

دکتر قاسم عمو عابدینی، معاون پژوهشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در زمینه اولویت های پژوهشی طبق نقشه جامع علمی کشور برنامه ریزی مدیریت یکپارچه علم و فناوری در زمینه پژوهش و فناوری تدوین شده و در حال اجرا است. 

وی با اشاره به توانمندی اساتید در تولید علم افزود: طبق برنامه فوق، توانمندی اساتید به سمت نیازهای کشور هدایت می گردد که در کنارتان نظام عرضه و تقاضا و نظام نوآوری در حوزه نوآوری کار در مرز دانش، و پژوهش کاربردی و رفع نیازهای کشور توسعه یافته است. 

عمو عابدینی با اشاره به نظام عرضه و تقاضا در دانشگاه تهران اظهار داشت: مشارکت این دانشگاه در طرح های کلان افزایش یافته و در حال حاضر در ۲۰ طرح کلان مطرح شده در عتف مشارکت می کنیم. 

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به سهم دانشگاه تهران در تولید علم ادامه داد: سهم این دانشگاه ۱۵ درصد است که این امر در کنار توانمندی اساتید و پژوهشگاه دانشگاه تهران در زمینه های علوم انسانی، فنی و مهندسی و . . . است که ۲۵ پژوهشکده پژوهشگاه دانشگاه تهران در این زمینه هدایت می شوند. 

* ۸۰ طرح تایید علمی گرفت 

عمو عابدینی با اشاره به خبر فوق اضافه کرد: سال قبل در جشنواره دستاوردهای پژوهشی دانشگاه تهران ۳۰۰ دستاورد ارائه شده که پس از ارزیابی داوران ۱۲۰ طرح شناسایی و غیر تجاری سازی را آغاز همچنین ۸۰ طرح تاییدیه علمی برای تجاری سازی و ورود به بازارکردند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به دستاوردهای پژوهش اظهار داشت: ربات انسان نمای سورنا، خودروی هیبریدی، ریه مصنوعی، سیستم های نوین دارو رسان به سلول های سرطانی و ساخت  پمپ های حفاری از دستاوردهای این دانشگاه است. 

وی تصریح کرد: از ۱۶۰ طرح ، ۱۵ طرح ارائه شده که این طرح ها در دانشکده ی فنی، علوم و فنون نوین،‌مراکز تحقیقاتی کشاورزی و حقوق انجام می گردد که اساتید دانشگاه تهران در این زمینه به شدت فعال می باشند. 

وی در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: این طرح یک سال و نیم در دانشگاه تهران کار شد که دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران، مسئول این طرح بود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.